Att summera
Neonetta G.H. 2a. Kom som tusan och trodde hon skulle vinna men blev tyvärr slagen precis innan mål. Hurricane Silas 3a. Agerade piggare o spurtade bra till slut. Mycket bättre efter tävlingsuppehållet. Letar nya lopp. Hurricane Silas är en stor o ståtlig herre. Hasty Helene kördes fram i dödens och fick en som tryckte på utvändigt och då galopperade Hasty. Blev ivrig när den utvändiga hästen dök upp o slog tyvärr ihop. Wish Bone galopperade i sta..
Läs mer- 974 visningar
- 0 Comment
Caliber T.T. gjorde i fredags sin sista start. Han är 11 år fyllda och det är dags att lägga tävlingsskorna på hyllan. Caliber har genom åren haft olika skötare som alltid har vänat om hans bästa. Marie, Evelina o Alexandra har skött om Caliber. ..
Läs mer- 1 527 visningar
- 0 Comment
Att börja veckan
Flybury Am och Alexandra. En ny vecka väntar. Lika roligt varje gång. Ny vecka. Nya möjligheter. Utmaningar och upplevelser. Vi drar igång på högsta växeln redan imorgon. Tävlingar på två håll. Halmstad och Mantorp. Blir skoj! Lille Engine Interface startar på onsdag. Snygge Skogans Survivor kom 2a. Gick ett bra lopp o ryckte. Såg ut att gå mot segern men stumnade sista biten. Får ändå godkänt. Habitat 3a. Var det bästa upploppet han har gått hos..
Läs mer- 1 059 visningar
- 0 Comment
Att ha en ny häst
För nån vecka sedan anlände Umustbecrazy till gården. Det är en fin proportionerlig dam som vi som bäst håller på att köra in. Hon är en klok och förståndig dam som lär sig snabbt. I eftermiddag ska hon testa vagn för första gången. Umustbecrazy är e Trixton-Anna Greta Mamma Anna Greta är väldigt bekant för oss då vi tidigare tränade henne. ..
Läs mer- 959 visningar
- 0 Comment
Att ha varit i Kalmar
Igår var vi i Kalmar och körde banjobb. Gumman Sisu o Newlight Coger gick ihop och sprang runt 1.35 2140m. Båda gick bra och skötte sig väl. Så roligt att se våra små ungdomar. Ultra Bright och Tom C. Coger gick 1.22. Båda godkända. Ultra startar på onsdag i Göteborg. Även Engine Interface anmäls dit. Anomura kollade in banan. Var mycket att titta på för damen. Xlnt Chili Tripel behöver vila en tid. Monark Newmen är uppkollad och allt verkar..
Läs mer- 1 012 visningar
- 0 Comment
Att börja skolan igen
Min fina tjej som börjar skolan imorgon. Oj vad dagarna går... Imorgon är det skoldags för barnen. Pirrigt här ikväll. Svårt att somna. Spring i trappen. Förståeligt. Skolväskorna plockas fram. Kläder. Minstingen har flätor. Önskemål om krusigt hår på första skoldagen. Imorgon är det dags. Första skoldagen efter 2,5 månader. I söndags var vi och tävlade i Tingsryd. Viktoria Neo 2a gjorde en mycket bra prestation från dödens. Kämpade jättebra och..
Läs mer- 930 visningar
- 0 Comment
Att summera
Lite deppigt. Hoppats på så mycket mer igår. Nya tag idag. Nya möjligheter. Elliot Coger orkeslös. Kollas upp. Monark Newmen kändes bra men var trött redan 500kvar. Var inte att känna igen. Kollas upp. Goliath Boko var godkänd. Tappade travet sista biten. Varit längre fram annars. Farmer Jack 5a. Godkänd. Tappade lite i tempoökningen 500 kvar. Kom tillbaka starkt. Hade krafter kvar. ..
Läs mer- 891 visningar
- 0 Comment
Att va framme
Hej Hopp! Vi är på plats. Resan startade kl 02 o allt har gått bra. Hästarna har varit ute o gått en promenad o kollat på omgivningen. Frukost har serverats. Mats har druckit kaffe. Over and out. ..
Läs mer- 826 visningar
- 0 Comment
Att va halvvägs
Det här med vagn var inga konstigheter för Caramelle T.T. Elliot Coger är på väg till Gävle och har nu åkt mer än halva vägen. När han kommer fram får han vila o ta igen sig en stund innan det är dags att tävla igen. Om inte resan sätter ner honom ska han vara med därframme. Anomura tränar bra. Har höjt sig och har bättre vilja. Åker med in till Kalmar för banjobb nästa vecka. Med på resan är Ultra Bright som ska gå ett banjobb innan nästa tilltä..
Läs mer- 846 visningar
- 0 Comment
Att ha haft en skojig dag
Tränaren och Cedric Diggory Oj vad skoj vi har haft idag! Alltid lika roligt att få vara med om unghästarnas resa. En del av dessa ynglingar är till och med födda här på gården. Andra kom till oss för ett år sen. Att få träna upp ynglingar och sedan tävla med dom. Det är sannerligen ett roligt jobb. Ett stort plus att så många kom och tittade. En del hade kört riktigt långt. Ni förgyller vårt jobb och vardag. Alla ni fina människor. Tränaren var väl..
Läs mer- 950 visningar
- 1 Comment


Lämna ett svar