Vinnare nr 23
Goliath Boko vann efter en tung slutspurt sista 500 meterna. Trivs i Karlshamn då han vann även förra året på banan. Grattis till Skötaren Alexandra som även selade ut vinnaren!..
Läs mer- 908 visningar
- 2 Comments
Att summera gårdagen och lite till
Mr I.P. Viktoria Neo 2a fick en dålig start så fick gå ett tufft sistavarv i tredjespår. Gjorde en stark insats och håller formen. Engine Interface 4a hade lite svårt med tempot. Kom tillbaka till slut. Formen på väg. Tom C Coger 1a fick ett väldigt fint lopp o svarade med att vinna säkert. Bra löphuvud. Salma Silvio 4a gjorde ett bra slutvarv. Kanske för lång distans. En nyttig dam. Ninjas Nightwish 4a var mycket strul innan loppet med omstarter o annat. ..
Läs mer- 1 503 visningar
- 6 Comments
Vinnare nr 22
REJAH VANN!!!! Sååå himla skojigt!!! Rygg ledaren. Smög ut o var först i mål. Har krånglat lite med damen så hon fick en längre tids vila och det har verkligen gjort susen. Nu är hon som en annan häst! Detta var Rejahs första seger och även Skötaren Lindas första seger hos oss. Grattis till ägarna Renett HB!!!..
Läs mer- 1 150 visningar
- 6 Comments
Vinnare nr 21
Tom C Coger var bara bäst!!! Han drog ifrån de övriga på upploppet och vann på 1.15.9 1680m. Detta var Toms andra seger för året. Grattis till ägaren Vamero AB och Skötaren Alexandra...
Läs mer- 1 403 visningar
- 9 Comments
Att känna hästlukt
Självklart kunde vi inte åka till Göteborg utan att känna lite hästlukt. Ett besök hos gulliga, goa och hästtokiga Birgitta var ett måste. Hos Birgitta och Bosse är bla Monark Newmen född o uppväxt. Den här lille herren e Orlando Vici-Valuta Newmen fastnade vi för direkt. En riktig guldklimp! ..
Läs mer- 935 visningar
- 0 Comment
Att va igång
Rejah som är flätad och fin pussar på sin Skötare Linda. Morgonens bestyr är full igång i stallet. Hästarna är ute i sina hagar. Några ska tränas direkt på morgonen. Det mockas. Packas in i lastbilen. Förbereds inför dagen. Monark Newmen och Tränaren ska jogga en sväng. Notera regnjackan. Kom faktiskt några droppar. Otroligt. Ej hänt på över två månader. Wish Bone passar på att rulla sig. Farmer Jack Skrittmaskinen är i rörelse. Xlnt..
Läs mer- 1 058 visningar
- 1 Comment
Att ha följt TUFF
Vi har besökt Göteborg och Gothia Cup. Vilket enormt arrangemang detta är. Lag från hela världen. Matcher spelas överallt i Göteborg. Den pampiga invigningen missar vi inte gärna. Vår son Edvin spelar i TUFF som är med i cupen. Det har hittills gått alldeles lysande för killarna. 2 vunna matcher efter 2 spelade. Vilka duktiga killar! Särskilt stolt över vår fina duktiga Edvin som lägger ner sååå oerhört mycket tid på sin fotboll o träning för att nå ..
Läs mer- 1 179 visningar
- 4 Comments
Att ha gäster
Calle T.T. och Newlight Coger (bild Mia) Calle har haft långväga besök från Uppsala. Skoj! Imorgon är det dags för tävlingar i Karlshamn. Det är lika roligt varje gång. Det är en särskild stämning i Karlshamn. Åk dit om ni har möjlighet. Även In Love Silas har haft långväga besök. Av Mikael med familj från Eskilstuna. ..
Läs mer- 1 063 visningar
- 1 Comment
Att ha sommarfeeling
En underbar kväll i Kristianopel med älskade vänner ❤❤❤ Söndag o en ny vecka är slut. Hejåhå vad tiden går. Känns just nu som om vi befinner oss i tropikerna. Inget regn i sikte. Hettan välkomnar oss varje morgon. Även Tränaren har doppat sig i havet. Var skönt meddelar han. Badsäsongen är här. Liksom den rätta sommarfeelingen. Våra härliga sommargrannar är på plats. Cykelturer. Grillbuffe. Bryggdans. Ljumma kvällar. Ja nu är den härliga somma..
Läs mer- 1 002 visningar
- 2 Comments
Att presentera Linda
Vi har en ny duktig Hästskötare i stallet. Det känns jätteroligt att Linda har börjat hos oss. Hon har jobbat två veckor nu och börjar bli varm i kläderna. Här nedan kan ni läsa lite om Linda. LINDA RÖJÅS Född: 990921 Yrke: Hästskötare Familj: Mamma, två bröder, hund Intresse: Hästar, sportbilar Kör: Volkswagen Lyssnar på: Poddar Favoritfärg: Mörkblå Äter helst: Sushi Dricker gärna: Coca Cola Klär mig helst i: Myskläder Minnen inom tra..
Läs mer- 1 456 visningar
- 1 Comment


Lämna ett svar