Att bli avelssto
Kosmopolit du Gull Resan mot Mantorp har startat. Habitat ska tävla. Har känts fin hemma. Presterar han som hemma är han med bland de tre främsta. Igår besökte vi Jägersro. Neonetta G. H. Kämpar på. Gör så bra hon kan. Salma Silvio hamnade lite för långt ner i kön. Spurtade godkänt. Håller formen. Kosmopolit du Gull var en besvikelse. Kändes orkeslös i loppet. Måste kollas upp. Hemma på gården rullar det på. Höet är inne. Alla fölston är drä..
Läs mer- 1 020 visningar
- 0 Comment
Att ha vattenbad
Besa Hagh svalkar fötterna i Östersjön. Klart man ska bada på semestern. Eller hur? Här går våra 2-åriga ston och har det underbart. Efter midsommar börjar återigen allvaret för damerna och deras jämnåriga manliga kamrater. In Love Silas njuter av ledigheten. Lillmarie Komp fuktar hovarna. Lillmarie Komp, Gumman Sisu och Red Red Love. Bria Hagh Red Red Love och Lillmarie Komp Bria Hagh Bria Hagh och så jag då glatt flinande. Vi tycker b..
Läs mer- 1 335 visningar
- 5 Comments
Att visa föl nr 6
Dream Vision har nedkommit med ett stoföl e Orlando Vici. Allt gick toppenbra. Dream Vision som är förstföderska visste direkt vad hon skulle göra. Fantastiskt när allt bara funkar direkt. I år har vi fått 6 fina urgulliga föl och nu är det färdigfölat för i år. ..
Läs mer- 1 172 visningar
- 1 Comment
Vinnare nr 18
Fina Caliber T.T. som blivit lite till åren kommen fick ikväll vinna från ledningen med Robin i sulkyn. Så himla kul!!!! Grattis till Skötaren Alexandra!..
Läs mer- 1 542 visningar
- 11 Comments
Vinnare nr 17
ELLLIIOOTTT COOGGEERRR gör det IGEN! Exakt för en vecka sedan vann Elliot i Kalmar och ikväll gör han det IGEN. Wow! Vilken fantastisk kille han är och han fullkomligt ÄLSKAR långa distanser. Massor med grattiskramar till ägaren Vamero AB och till Skötaren Hannah som säkert satt hemma i soffan och klistrad vid tvn o var superdupernervös på sin semester. Graaaaattis!!!!..
Läs mer- 2 969 visningar
- 31 Comments
Att visa bilder
Vår vän Marion var hos oss o fotade för några veckor sedan. Här kommer några bilder. Benjamin S.H. Wish Bone Viktoria Neo Calle T.T. och Newlight Coger Newlight Coger Fiery Heart Cedric Diggory Fiery Heart Neon Hagh och Flybury Am Kari packar plast Rejah Neon Hagh..
Läs mer- 933 visningar
- 2 Comments
Att få fint
Kari har alldeles snart tvättat hela stallet. Åhh vad fint det blir. Som nytt. Skönt å få det gjort. Denna vecka är det lite tävlingar på gång. Onsdag ska vi besöka Vaggeryd. På fredag anmäler vi till både Kalmar och Axevalla. Robin och Hannah har semester. Sån himla tur med vädret. Lovely! Habitat o Tränaren ska ut på tur i sommarvärmen. Salma Silvio slappar i sin box. Salma anmäls till Jägersro. Xlnt Chili Tripel rids en del nu. Det tycker h..
Läs mer- 879 visningar
- 0 Comment
Att ligga efter
Oj nu går dagarna så där försvinnande fort igen o jag hinner inte helt med. Er. Men vet att ni har världens bästa tålamod och håller ut tills jag är tillbaks. Hänt lite olika saker. Nationaldagstravet i Kalmar blev riktig succé! Sååå mycket folk och så långa köer har sällan skådats. Kul! Bria Hagh och Besa Hagh gick premielopp och det gjorde dom bra. Nu får de lite semester. Rejah kvalade. Bröt lite sista biten. Småjusteringar och finslipningar av sm..
Läs mer- 850 visningar
- 0 Comment
Vinnare nr 16
Elliot Coger gjorde ett kanonlopp. Som vanligt. Vad är han gjord av denna häst? Så stark och en kämpaglöd som verkligen imponerar. Duktiga Elliot! För denna insats belönades Elliot Coger med 60000 kronor. Grattis till ägaren Vamero AB och Skötaren Hannah...
Läs mer- 880 visningar
- 1 Comment
Att visa bilder
Snälla Lennart tog några bilder sist Gloriant Silas startade. Dessa har jag naturligtvis glömt att visa er. Men här kommer de. En sen kväll på Mantorp. Vilket team vi är. En proffsutselare. En proffstränare. Två riktiga proffsduschare och så en proffsfotograf på det. Och inte att förglömma. En proffschaffis åxå. Inte undra på att vi tog en dubbel denna kväll. Tack Lennart och alla ni andra. ..
Läs mer- 822 visningar
- 0 Comment


Lämna ett svar