Att få massor regn

Regnat precis precis precis hela dagen. Nu borde alla depåer vara påfyllda ordentligt. Skönt. Klarar vi oss ett tag till.  Grafin Neo tränas på. Rakbanan idag. Var så mycket bättre än sist. Kul. Piggare och mer alert. På rätt väg igen. Minisemestern har gjort damen gott. Hypnose och Hannah har ridit ett jobb i sanden. Den fine fuxen såg pigg och glad ut. Ståtlig som få.  Alfas Jackpot gick ridjobb igår. Hon var väldans pigg och ville iväg och eft..

Läs mer
  • 1 278 visningar
  • 2 Comments

Att va på skolavslutning 

Skolavslutningen är avklarad. Var fint. Alla glada spralliga barn. Små söta barn som sjunger allt de orkar. Ja det är fint och väldigt somrigt. Nu väntar ett alldeles oändligt långt sommarlov för våra småttingar.  Monark Newmen besökte Kalmar igår. Där gick han ett enklare jobb med Tränaren i vagnen. Han kändes fin. Uppladdningen inför V75 är i full gång.  Skogans Survivor tränar på. Denna positiva kille kan man inte annat än gilla. Han har n..

Läs mer
  • 1 352 visningar
  • 3 Comments

Att summera 

Tom C Coger  Viktoria Neo 4a. Hon var godkänd. Fortfarande lite oslipad. Var lite avvaktande i starten så hamnade en bit efter. När vi sen skulle köra förbi en konkurrent i sista kurvan stannade hon till. Kusken trodde hon var trött men på upploppet pinnade hon iväg riktigt bra. Blir bättre nästa gång.  Tom C Coger värmde väldigt bra och var fin i provstarten. Tyvärr slog han sig på knäna i startögonblicket och galopperade. Kändes fin efteråt...

Läs mer
  • 946 visningar
  • 0 Comment

Att bjuda på tips 

Earthquake Neo  Imorgon är det dags för tävlingar på Vaggeryd och vi är där med 4 hästar. Spännande ska det bli! Viktoria Neo var väldigt positiv i sin årsdebut. Har tagit loppet bra. Blir barfota och rycktussar nu. Ska kunna vara med där framme igen.  Tom C Coger har inte startat på länge. Fått mycket träning. Behöver nog lopp i kroppen. Outsider.  Earthquake Neo känns fin I träning. Laddad som tusan. Spåret lite lurigt. Ganska tufft mots..

Läs mer
  • 935 visningar
  • 0 Comment

Att regna en del

Farmer Jack  Efter en lång och envis torrperiod känns det som vi har kommit in i en regnperiod. Regnar lite nu å då. Bra för det behövs.  Greta Silas gjorde ett bra lopp men snavade till med ena bakbenet i sista kurvan och klarade inte det. Retfullt. Är ej riktigt färdigtränad i kroppen för att klara av det. Galopperade bort tredjeplatsen.  Novton slog sig på ena kotan. Galopperade I första kurvan. Godkänd sedan.    Hasty Helene körde..

Läs mer
  • 894 visningar
  • 0 Comment

Att älska föl

Ottey Coger med sin lille hingst e Ken Warkentin Ska plåga er med lite fölbilder å det blir fler framöver kan jag lova för de är ju bara för underbara de små livet. Just nu går de i vår fantastiska hage alldeles vid havet. Där har dom det oförskämt bra. Hagen är väldigt stor. Mycket gräs, buskar och träd. Två sidor av hagen gränsar mot havet så bättre miljö kan man knappast få. Hästarna trivs makalöst bra. Hagen delas med ett gäng ulliga får. Ave..

Läs mer
  • 1 213 visningar
  • 2 Comments

Att snart ha målat klart 

Managern på plats En händelserik vecka är till ända.  Regnet kom till slut. Så himla skönt. Det behövdes. Nu växer vårt hö. Kari behöver inte vattna banorna och jag slipper vattna blommorna. På ett tag i alla fall.  Träningen har gått bra i veckan. Hästarna känns fortsatt fina.  Devs d'Amerique har jag ridit ett jobb med på förmiddagen. Han var pigg och glad. Alfas Jackpot var åxå med. Hon var väldigt ivrig och ville iväg.  På ..

Läs mer
  • 984 visningar
  • 0 Comment

Vinnare nr 17

Engine Interface fick vinna! Jättekul! Den lille pratglade hingsten fick ett bra lopp invändigt. Tuff öppning men kunde krypa ner i rygg. Fick luckan på upploppet och avgjorde säkert. ..

Läs mer
  • 1 021 visningar
  • 3 Comments

Att summera 

Alexandra styr upp värmningarna Gloriant Silas stökar till det för sig. Galopperade i starten. Spänner sig och har svårt att slappna av. Vi får ha tålamod med honom.  Goliath Boko kändes jättefin. Hade lite svårt att accelerera. Stor i aktionen. Var oerhört nära att vinna. Tog en lång stund innan vinnaren ropades ut. Tyvärr hann inte Goliath ända fram utan slutade tvåa. Skogans Survivor en besvikelse. Travade bra men var inget tryck i honom. Trött i..

Läs mer
  • 1 335 visningar
  • 5 Comments

Att bjuda på tankar inför morgondagen 

Alexandra och Goliath Boko  Gloriant Silas känns fin i träning. Lugnare. Har lite svårt med volt så galopprisk. Kommer han iväg ska han vara bland de tre. Goliath Boko gjort två bra lopp i enklare motstånd. Möter tuffare nu. Får se hur han fungerar bakifrån. Outsider.  Skogans Survivor gör sin andra start i livet. Slog sig på ett knä senast. Tagit lite tid att få till. Behöver ha tur från bakspåret. Smyger med.  Kosmopolit du Gull har träna..

Läs mer
  • 917 visningar
  • 0 Comment