Nyheter

Att ändra lite framöver

Dom här damerna är GRYMMA! Två av tjejerna ovan är på Mantorp o tävlar ikväll. Vi andra håller oss hemma och kollar på liven. Alltid lika spännande. Kommer bli lite ändringar framöver i Personalstyrkan. Gunte ska sluta och jobbar året ut. Robin ska vara pappaledig några månader. Vi söker därför en ny medlem i styrkan. Skokunnig och körkort ett måste. Dela gärna! Gloriant Silas, Cedric Diggory, Red Red Love och Skogans Survivor har vandrat runt i skog..

Läs mer
  • 908 visningar
  • 0 Comment

Att summera

Monark Newmen (bild Tom Göransson) Neon Hagh 5a var godkänd. Hade lite krafter kvar. Fick ej luckan riktigt i tid. Går framåt och blir bättre för varje gång. Monark Newmen 2a var också godkänd. Har en bit kvar till toppformen men vi är på rätt väg. Carina var på plats och hejade Bra att ha en liten hjälpreda med..

Läs mer
  • 777 visningar
  • 0 Comment

Att vara på väg söderut

Gänget som åker på äventyr idag. Oj vad kul vi ska ha! Hingstarna står där bak. Blanka som nyputsade speglar och flätade med rosetter. Två vinnare? Såklart. Igår jobbade dessa två proffsiga damer. Hannah o Elin...

Läs mer
  • 806 visningar
  • 0 Comment

Att äntligen få regn

Fiery Heart har varit på rakbanan med Alexandra bakom tömmarna. Som vi har längtat efter regn och så äntligen kom det. Hela natten har det regnat o hela dan. Jipppieee!!! Det behövdes verkligen en riktig rotblöta. Så efterlängtat. Full körning o träning hela veckan. Linda, Hannah o Alexandra har även hunnit vara lite lediga. Alla våra 1-åringar är i vagn o körs nu ca 6 km vid varje träningspass. Måndag, onsdag o fredag tränar dom. Fölstona med sina..

Läs mer
  • 1 018 visningar
  • 0 Comment

Att ha en del tävlande på gång

Viktoria Neo och Alexandra har ridit en runda. På lördag är det dags att tävla men först blir det körning imorgon för damen. Igår besökte vi Åby. Ultra Bright ingen höjdare. Stor besvikelse. Nu blir det grundlig genomgång. Engine Interface var godkänd. Kändes bra. Hamnade för långt bak. Bara att anmäla igen. Nu blir det tävlande några dagar framöver. Söndag åker Tränaren och jag med Monark Newmen och Neon Hagh till Malmö. På måndag åker vi t..

Läs mer
  • 957 visningar
  • 0 Comment

Att göra fint

Linda har fått två nya passhästar Cedric Diggory (bilden) och Fiery Heart. Även Hannah har fått två nya hästar i sitt stall att kelas med och pyssla om. Det är damerna Red Red Love och Booggie Woggie. Kari trimmar och gör fint Monarken har gått intervaller på morgonen. Pigg och glad. Viktoria Neo och Alexandra tränar för fullt inför lördagens start på Jägersro...

Läs mer
  • 1 134 visningar
  • 0 Comment

Att visa våra yngsta kompisar

Bjuder på några bilder av våra yngsta kompisar i stallet. Här ovan ser ni från vänster Dolly Komp, Caramelle T.T. och till höger Cemma T.T. Madison Coger Cemma T.T. Jobie Hagh Amoa King Nadal Coger Orlando Coger och Amoa King till höger Orlando Coger Dolly Komp Cemma T.T. Cemma T.T. Umustbecrazy Caramelle T.T. Le Adonai..

Läs mer
  • 959 visningar
  • 0 Comment

Att summera

Neonetta G.H. 2a. Kom som tusan och trodde hon skulle vinna men blev tyvärr slagen precis innan mål. Hurricane Silas 3a. Agerade piggare o spurtade bra till slut. Mycket bättre efter tävlingsuppehållet. Letar nya lopp. Hurricane Silas är en stor o ståtlig herre. Hasty Helene kördes fram i dödens och fick en som tryckte på utvändigt och då galopperade Hasty. Blev ivrig när den utvändiga hästen dök upp o slog tyvärr ihop. Wish Bone galopperade i sta..

Läs mer
  • 974 visningar
  • 0 Comment

Caliber T.T. gjorde i fredags sin sista start. Han är 11 år fyllda och det är dags att lägga tävlingsskorna på hyllan. Caliber har genom åren haft olika skötare som alltid har vänat om hans bästa. Marie, Evelina o Alexandra har skött om Caliber. ..

Läs mer
  • 1 527 visningar
  • 0 Comment

Att börja veckan

Flybury Am och Alexandra. En ny vecka väntar. Lika roligt varje gång. Ny vecka. Nya möjligheter. Utmaningar och upplevelser. Vi drar igång på högsta växeln redan imorgon. Tävlingar på två håll. Halmstad och Mantorp. Blir skoj! Lille Engine Interface startar på onsdag. Snygge Skogans Survivor kom 2a. Gick ett bra lopp o ryckte. Såg ut att gå mot segern men stumnade sista biten. Får ändå godkänt. Habitat 3a. Var det bästa upploppet han har gått hos..

Läs mer
  • 1 060 visningar
  • 0 Comment