Att påminna er om att rösta
Ni har väl inte glömt att rösta på Matilda idag? Atg Drömfonden. RÖSTA!!!! Varje dag till 14 april. Idag har jag varit mammaledig. 10 valpar kräver sin kvinna. Hmm. Måste säga att Daisy är grym. Hon fixar och trixar med de små som om hon aldrig gjort annat. Banjobb i Kalmar. Benjamin S.H. gick provlopp. Var lugn och harmonisk. Fungerade bra men behöver mer jobb. Amarock var framåt. Travade på bra. Börjar växa i sin stora kropp. Kördes 1.22 2140m. Hurri..
Läs mer- 969 visningar
- 0 Comment
Att berätta om dagens banjobb
Kenneth på plats Dagens banjobb i Kalmar gick av stapeln runt 10.30. Ni vet det där med tider o det då va. 10 var det ju sagt men en halvtimme hit eller dit har ju ingen dött av eller hur??? Tack Bästa Rolf, Lennart o Ingvar som fixade fika till oss allihopa. Mums! Tack också till Bästa Matilda som har agerat fotograf idag. Bilder kommer. In Love Silas, Bria Hagh och Besa Hagh kördes 1.20 2140m. In Love Silas är fortfarande lite känslig i munnen men är väldi..
Läs mer- 848 visningar
- 0 Comment
Att få körhjälp
På fredag kommer Stefan och kör sin Musse på rakbanan. Oliver Nalan har joggat med Tränaren i vagnen. Habitat sprang o busade i jobbet. Vårkänslor? Diana Newmen var pigg o framåt vid körjobbet. Monark Newmen börjar verkligen vakna till liv. Häromdagen stegrade han på gången. Idag slog han med frambenen. Dessutom gnäggar han högt så alla ska höra honom. Nallebjörnen får leta nytt smeknamn. Haha! Nädå han är fortfarande lika gosig men han hörs o syns..
Läs mer- 896 visningar
- 0 Comment
Att ha haft besök
Hejåhå vad tiden går. Händer en del i stallet. Det fina vädret fortsätter. Underbart. Vi tränar på för fullt. Heiki har hälsat på oss i stallet. Alltid lika roligt. De 2-åriga damerna First Lady Neo, Conrads Malin, Caramelle T.T., Cemma T.T., Umustbecrazy och Dolly Komp har tränats på rakbanan. Imorgon är det hingstarnas tur. Tom C Coger, Monark Newmen, Greta Silas, Calle T.T., Gumman Sisu, Amarock och In Love Silas har gått intervaller på rakbanan. Devs..
Läs mer- 972 visningar
- 0 Comment
Att ha en måndag i slutet på februari
Som ni ser på bilden så har vi kört på småkladdig bana. Men inte så farligt ändå. Peter har fått små söta påskkärringprickar på kinderna. Haha! Klädsamt eller vad säger ni? Bara ett färgglatt huckle o röda läppar som fattas. Rakbanejobb med några av hästarna idag. Monark Newmen (pigg o alert), Oliver Nalan (busig), In Love Silas(något trött sista), Hurricane Silas (bra), Farmer Jack, Amarock, Gigant Coger, Greta Silas o Calle T.T. (framåt) Elliot C..
Läs mer- 965 visningar
- 0 Comment
Att ha gjort lite av varje
Monark Newmen och Fiery Heart Är det vår nu eller? I februari? Hänger ej med. Men inte mig emot. Vi tränar på rakan som aldrig förr. Regnade lite igår. Kari har trimmat sly i en av våra sommarhagar. Matilda har haft selvård. Minna och Erica har klippt o friserat 2-åringarna. Alva har städat lastbilarna. Linda har sopat i foderrummet. Alexandra har plockat ihop huvudlag till alla 2- åringarna. Nu är det bara egna pannband med namn som fattas. Peter har skott. ..
Läs mer- 1 157 visningar
- 0 Comment
Att åka till Kalmar
Här står Dolly Komp och Cemma T.T. och väntar på att få bli tränade. Dom ska få som dom vill de små damerna. Alldeles strax. Neon Hagh, Tom C Coger, Habitat, Gigant Coger, Hurricane Silas och Greta Silas ska åka in till Kalmar och träna nu på förmiddagen. Lastbilen åker strax efter kl 9. Vi tar även med oss Farmer Jack, Ultra Bright och Kosmopolit du Gull och joggar lite. Gloriant Silas ska ut o spatsera i skogen. Första gången efter behandlingen. Monark ..
Läs mer- 1 009 visningar
- 0 Comment
Att minnas 2018-del 1
Här kommer en liten återblick på 2018. Fint att minnas tillbaka. Så mycket som händer hela tiden och då är det lätt att glömma. Tiden går fort. Januari Elin hyrde en fantastisk liten ponny som heter Ymil Vi var på champagneprovning med bästa vänner Kung Vinter intog Blekinge 1-års hingstarna Vi var och specialsydde tömmar till Tränaren Februari Kalmartravets roliga Travgala gick av stapeln. En livad fest man inte gärna vill missa. Trän..
Läs mer- 967 visningar
- 0 Comment
Att önska God Fortsättning
God Fortsättning på det nya året Alla Ni fantastiska människor!!! 2019. Nu kör vi så det ryker. Ett nytt år har precis startat. Magiskt. Ska bli roligt att få uppleva det. Tillsammans med er. Har en del nyheter som kommer dyka upp på vår Facebooksida. Följ oss gärna där och här såklart och på Twitter och på alla travbanor och här hemma och överallt. Nyårsfirandet hos oss gick i år lugnt till väga. Två kannor utsökt te serverades av underhållande..
Läs mer- 860 visningar
- 0 Comment


Lämna ett svar