Att visa 1-åringarna

Amoa Queen i täten tillsammans med Visar några bilder på våra 1-åringar. Tagna för nån månad sen. Little Dream Amoa Queen o Little Dream La Vie Est Belle Lillelasse Komp Francesca Coger Alfa Hagh..

Läs mer
  • 800 visningar
  • 0 Comment

Att hända saker

Det här härliga gänget besökte oss i fredags. Fullt upp här på gården. Händer så mycket hela tiden. Barnen har varit lediga några dagar också. Sommaren är i antågande. Älskar att. Visar några bilder. Fölsäsongen är över för iår. Skönt att allt har gått så bra iår förutom Cebbas sorgliga bortgång förstås. Lovisa tvättar stallet. Väldans välbehövligt som ni ser. Högt upp så det gäller att man inte är höjdrädd. Den här fina flas..

Läs mer
  • 896 visningar
  • 0 Comment

Att berikas med två välskapta föl på en kväll

Ikväll föddes föl nr 9 o föl nr 10 med bara några timmars mellanrum. Först ut var det lilla söta stofölet e Hard Livin-Dream Vision. Strax innan kl 18 var det dags för den lilla att komma till världen. Allt gick bra. Åjo Hornline ville ej vara sämre än hagkompisen Myran så 22.10 födde hon en stilig hingst e Monark Newmen. Även här har allt gått bra. Iår har det alltså fötts 10 föl här på gården. Nu är fölsäsongen över och vi kan pus..

Läs mer
  • 983 visningar
  • 0 Comment

Att summera dagen

Bria Hagh 4a kämpar på bra. Fick ett bra lopp. Går framåt för varje start. Jämn och säker.Alla bilder tagna av bästaste Tom GöranssonBesa Hagh 8a öppnade lite tufft o blev väldigt trött till slut. Får kollas upp.In Love Silas 3a var jättefin o gjorde ett jättebra lopp efter ett litet uppehåll. Ska passas framöver.Earthquake Neo 2a var lite trög o oinspirerad i början. Ju längre loppet gick ju bättre gick han. Ser ut att passa i monte. Bra ridet.Monark New..

Läs mer
  • 1 086 visningar
  • 0 Comment

Att ha fångat på bild

Här ser ni våra 2-års hingstar i full fart. De har ju semester nu de små ljuvligheterna. Bästa Matilda Persson har fångat dom på bild. ..

Läs mer
  • 833 visningar
  • 0 Comment

Att va så in i bänken tacksam

Hurricane Silas En hel del har hänt sen sist. Ni har kanske läst på Facebook om tragedin? Cebba T.T. insjuknade hastigt i söndags morse och fick avlivas. Kvar stod ett litet vilset ensamt föl. En månad gammal. En amma hittades o hämtades. Nu är det mycket fokus på att få det att fungera. Går inget vidare men vi ger det lite mer tid så får vi se. Är oerhört tacksam över sociala medier och dess spridningskraft i ett sånt här akut läge. La ut om att vi sök..

Läs mer
  • 1 006 visningar
  • 0 Comment

Vinnare nr 5

Tjooohooo!!! Hasty Helene tog ikväll sin första seger i karriären och hon var så jäkla bra!!! Hasty fullkomligt krossade ledaren från dödens. När ledaren var slagen fortsatte Hasty sin framfart ända in i mål. Nån konkurrent försökte närma sig sista biten men inte en chans. Hasty Helene är för bra! Stochampionatet here we come.... Grattis till ägargänget Smörlyckans Trav HB o till mig själv som sköter stjärnan...

Läs mer
  • 921 visningar
  • 0 Comment

Att visa drottningen

Stallets Drottning Ultra Bright kom 2a på Jägersro tidigare idag. Var glädjande att travet fungerade så bra. Är på väg upp i toppform. Några lopp till så är hon som bäst. Ser allt bra ut imorgon är det inte omöjligt att vi provar att starta i Norge nästa helg. Alla bilder tagna av Tom Göransson ..

Läs mer
  • 1 031 visningar
  • 0 Comment

Att visa Drottningen

Stallets Drottning Ultra Bright kom 2a på Jägersro tidigare idag. Var glädjande att travet fungerade så bra. Är på väg upp i toppform. Några lopp till så är hon som bäst. Ser allt bra ut imorgon är det inte omöjligt att vi provar att starta i Norge nästa helg. Alla bilder tagna av Tom Göransson ..

Läs mer
  • 914 visningar
  • 0 Comment

Att summera banjobbet

Diana Newmen (bilden) och Calle T.T. kördes runt 1.22 2140m. Diana gick bra. Startar nog om en månad. Calle galopperade men travade bra mellan galoppen. Spänner sig. Newlight Coger och Amarock körde 1.24. Newlight trampade sig i första kurvan. Fick sys. Amarock gick bra. Nån månad kvar innan debut. Monark Newmen 1.17,5 2140m. Kändes bra o pigg. Kollade halsen efteråt. Allt bra. Startar i Kalmar nästa vecka...

Läs mer
  • 974 visningar
  • 0 Comment