Att ha varit en sväng i Kalmar
Newlight Coger och Le Adonai (bilden) har varit i Kalmar och tränat. De båda herrarna kördes 1.29 2140m. Båda gick bra. Var harmoniska o hade trevligt uppförande. 2-åringarna har börjat träna igen. Alla har vuxit o njutit av semestern men nu är de sugna på att börja träna igen. Orlando Coger och Gumman Sisu har skrittats längs havskanten. Peter har skott hela dan. Stallet är färdigtvättat. Minna o Erica fixade de sista boxarna. ..
Läs mer- 989 visningar
- 0 Comment
Att ha en väldigt sällskaplig åsna
Asså ni vet ju att vi har två åsnor men det är inte vilka åsnor som helst. Nä en av dom är helt otroligt rolig o speciell. Milton. Lille söte Milton. Han med det härligaste och högsta lätet man kan tänka sig. Han är sjukt social. Rymmer från hagen. Ålar sig ut under staketet o spatserar runt på gårdsplanen. Han går ingenstans. Så fort nån av oss kommer ut vrålar han högt o tydligt o vill bli kelad. Han blir så otroligt lycklig förstår ni. Tränaren ..
Läs mer- 1 191 visningar
- 1 Comment
Att summera
Tävlingar i Kalmar i söndags. Earthquake Neo 3a var jättebra. Nära å vinna. Utvecklats och monte verkar passa honom. Passar mycket bra ihop med ryttarinnan Alexandra som känner honom väl. Har ett passande montelopp i Halmstad 15 juli. Bilder tagna av bästaste Tom Göransson Neonetta G.H. gjorde ett bra lopp. Körde till ledningen. Höll till 100m kvar då krafterna tröt. Siktar mot Karlshamn. Elliot Coger hittade ej rytmen i början. Gjorde ett godkänt lopp ..
Läs mer- 1 119 visningar
- 0 Comment
Att snart va framme
Hästarna är lastade och klara. Lastbilen är snart framme i Kalmar. Vilken tur med vädret! Kan inte bli annat än succe idag! Så nervös. Kan knappt vänta tills det börjar. Tränaren inledde morgonen med att bli intervjuad av Matteus i Nyhetsmorgon på TV4. Visar klippet senare i veckan på vår Facebooksida. Håll tummarna för oss idag! LOOOOVA!!!..
Läs mer- 985 visningar
- 1 Comment
Att visa några ljuvliga bilder
Kosmopolit du Gull gjorde ett mycket bra lopp senast. Är jämnare i prestationerna nu. Har utvecklats. Roligt att se att han gillade monte. Finns ju fler valmöjligheter nu då. Alla bilder tagna av bästaste Matilda Persson som är tillbaka i stallet igen på måndag efter lite semester. Som vi längtar! Midsommar är nästan över för den här gången. Vi firar ganska måttligt. På söndag är det dags för det årliga Midsommartravet i Kalmar. Ska bli himla skoj att..
Läs mer- 1 237 visningar
- 1 Comment
Att summera Gotlandsutflykten
Nu är alla hemma igen efter en mycket trevlig utflykt till Gotland. Vi är så nöjda med gårdagen. Bria Hagh 5a Galopperade för stänk efter 100m gjorde sedan ett godkänt lopp. Är jämn o säker i sina prestationer. In Love Silas 2a. Kom iväg felfritt men tappade många längder på täten. Jobbade sig ikapp. Fick gå i dödens o trycka. Kändes slagen i sista sväng men visar en härlig kämparglöd på upploppet o närmade sig vinnaren. Playit Flax 1a. Fick äntli..
Läs mer- 988 visningar
- 0 Comment
Vinnare nr 6
Den här godingen vann lopp 3 i Visby!!! Playit Flax sprang i ledningen i friskt tempo från start till mål. Segermarginalen räknades till hela 7 längder så ni förstår att han var ohotad i mål. Segertiden stannade på 1.15.8 o Playit Flax belönades med 30000 kronor. Grattis till Heiki och duktiga Skötaren Minna...
Läs mer- 1 065 visningar
- 1 Comment
Att ha ny vecka
Le Adonai sträcker ut Alla bilder tagna av bästaste Matilda Persson Ny härlig vecka och midsommar väntar runt hörnet. Ska bli kalasväder så det bådar gott för alla firare. Kalmartravet kör sin största dag för året och vi har 5 hästar till start varav 2 i V75. Ska bli himla spännande! Men vi börjar med en utflykt till vackra Gotland som lite lagom uppladdning. Vi tar färjan på tisdag och hem onsdag morgon. 6 hästar har vi med oss och några bra chanser..
Läs mer- 1 163 visningar
- 1 Comment
Att ha lite info
Caramellen är en ståtlig dam. Bild ovan o nedan. Alla bilder Matilda Persson Ultra Bright har gått i skogen med Tränaren på förmiddagen. Fick trava på i jämn fart. Calle T.T. o Newlight Coger har liksom Ultra joggat i skogen. Monark Newmen fått behandling i benen. Ska byta miljö. Försöka förbättra hans immunförsvar. Nystart. Cedric Diggory gått på rakan. Börjar få till rytmen bättre. Går ej fullt ännu men när han gör det är det dags att ta in ho..
Läs mer- 1 019 visningar
- 0 Comment
Att uppdatera lite
Neon Hagh på väg ut i hagen Sommartid är det svårt att hinna med allt så hoppas ni har förståelse för att uppdateringen kommer gå lite i vågor framöver. Händer så mycket hela tiden. Denna veckan är det skolavslutning på schemat och efter det är alla barn hemma till slutet på augusti. Elin slutar förskoleklass. Ebba slutar 7an. Edvin slutar 9an. Inte klokt alltså. Tänk 9an. Ojojoj. Till hösten börjar vår förstfödde gymnasiet. Hmmmm. Känns som Trän..
Läs mer- 1 103 visningar
- 0 Comment


Lämna ett svar