Att visa föl nr 3
Halv sju i morse föddes denna lille krabaten. En hingst e Villiam-Poincaina. Han är en väldigt söt kille med väldigt roliga öron. Allt har gått jättebra. Han var pigg o rask redan från början o efter 1,5 timme var han på benen och åt. ..
Läs mer- 958 visningar
- 0 Comment
Att ha firat påsk
Premiäråt på Cafe Sött o Salt i påsk. Herregud vad lyxigt att ha ett sånt fint cafe så nära inpå oss. Nu ser vi framemot sommaren. Annars har helgen varit lugn. Väldigt mycket valpfix o fölfix förstås men det är bara roligt. Barnen har haft kompisar hela helgen o Edvin har spelat golf. Ny vecka o vi har lite på schemat. Imorgon åker vi in till Kalmar och tränar med Calle T.T., Amarock, Indra Silas, Oliver Nalan, Playit Flax och Boogie Woggie. Vi åker fr..
Läs mer- 1 077 visningar
- 0 Comment
Att visa föl nr 2
Britt Palema fick på självaste påskdagen klockan 7.15 sitt allra första föl. Ett litet sto e Monark Newmen som även han fick sitt första föl. Förlossningen var lite kämpig för Brittan som gått över 4 veckor. Mor o dotter var tagna. Tog ett tag innan allt var i sin ordning. Lite hjälp behövdes på vägen men nu är allt i sin ordning. Brittan undrar förvånat vem det där är??? Nu undrar man ju nyfiket vad denna lilla sötnosen ska få för namn. Ha..
Läs mer- 946 visningar
- 0 Comment
Att summera
Dagen har spenderats i Halmstad. Ultra Bright var vi jättenöjda med. Fin i travet o hängde med bra i det hårda tempot. Spurtade på upploppet. Känns bra inför framtiden. Ultra kom 4a på tiden 1.10.6 1640m. Alla bilder kommer från Tom Göransson Earthquake Neo 5a var bättre i travet men agerade lite trögt. Bättre när han har framspår. ..
Läs mer- 968 visningar
- 0 Comment
Att va så gott som klart
Som ni ser på bilderna så är dessa små ybersötisar så gott som sålda till Familjen Jonsson. Jahopp så nu börjar ett nytt skede i livet med hundpromenader mm. Va roligt Martin!..
Läs mer- 988 visningar
- 0 Comment
Att planera framåt
Dessa små sötisar kommer snart att läggas ut till försäljning. Återkommer om det. Brittan fick i morse sitt första föl. Sååå himla kul. Skriver o visar mer om det längre fram. Habitat startar nästa gång på hemmaplan. Likaså Fiery Heart, Hasty Helene, Besa Hagh, Gigant Coger o Newlight Coger. Elliot Coger siktar på Olympia Stayern på Åby. Neonetta G.H. har ett bra lopp i Vaggeryd 28e. Även Flybury Am, Lillmarie Komp o har passande lopp där. Till Man..
Läs mer- 1 062 visningar
- 0 Comment
Att summera onsdagens tävlingar
I onsdags var Matilda och jag i Göteborg o jobbade lite. Vilken kanonbana det är. Sån ordning o reda. Lättarbetat för alla. Benjamin S.H. gjorde debut på tävlingsovalen och kom 5a. Uppförde sig bra. Lugnt o stabilt. Lite trög o hamnade sist i starten men spurtade bra på slutet. Kanon att resa med. Bild på herrn både ovan o nedan. Greta Silas 3a o Rejah 5a startade i samma lopp. Greta gick ett jättebra lopp o var nära att komma tvåa. Är jämnare och sta..
Läs mer- 909 visningar
- 0 Comment
Att visa upp fölis nr 1
Här får ni se några bilder på vårt första lilla föl. En hingst e Quite Easy-Hannah Coger. ..
Läs mer- 803 visningar
- 0 Comment
Att önska er alla en Glad Påsk
Tre små söta påskkärringar kom till stallet och önskade oss en Glad Påsk❤????? Devs Dragon fick bekanta sig med en av dom små sötisarna Hasty Helene, Gloriant Silas o Monark Newmen har jag ridit i skogen en tur. Fiery Heart, Diana Newmen, Gigant Coger, Oliver Nalan, Calle T.T. o Newlight Coger har gått intervaller på rakbanan. Det är torrt nu. Regn behövs. Vattentunnan fylls o körs ut flera ggr om dan. Många starter framöver. Återkommer om det. Nu ..
Läs mer- 953 visningar
- 0 Comment
Att va med om en upplevelse
Vår gode vän Niklas har varit ute o kört sin fine Hurricane Silas. Niklas han var alldeles tagen efteråt efter att ha upplevt Harrys fantastiska steg på nämre håll. ..
Läs mer- 857 visningar
- 0 Comment


Lämna ett svar