Att färdas mot Göteborg

Rejah fick besök av sin delägare Einar på morgonen så nu är hon riktigt peppad inför kvällen må ni tro Morgonen och förmiddagen har gått i en ryslig fart o nu sitter vi och väntar på att få komma fram till Åby. Lastbilen rullar sakta framåt med en lugn o trygg chaufför bakom ratten. Matilda o Tränaren sover som stockar o min plan är att vila även mina ögon en stund. Vi ses!..

Läs mer
  • 843 visningar
  • 0 Comment

Att rekommendera er att åka till Kristianopel

Fler härliga bilder från i fredags. Alla bilder tagna av Helena som var och hejade på sin häst Hurricane Silas. Helena driver Cafe Sött o Salt samt Pensionat Stensvik i Kristianopel tillsammans med sin make Peter. Väl värt ett besök. Alltid god mat o magiskt utsikt. Maria som ni också ser på bilderna driver en supermysig affär i Kristianopel som heter Marias Presenter. Också väl värt ett besök. I Kristianopel finns även mycket annat så åk dit i sommar oc..

Läs mer
  • 924 visningar
  • 0 Comment

Att bli bjudna på tårta

Den här smarriga tårtan bjöd Harrys delägare Niklas på till fikat. Tack!!! Full kördag. Alva, Stefan o Wilma har hjälpt oss och det har varit kanon. De flesta av våra hästar har tränat. Gumman Sisu och Indra Silas har gått i backen. Dennis K o hans jämnåriga kompisar har gått intervaller på rakbanan. Hasty Helene, Gloriant Silas, Habitat, Earthquake Neo, Neon Hagh o Xlnt Chili Tripel har ridits i skogen. Monark Newmen och Tränaren har varit ute på jogg..

Läs mer
  • 966 visningar
  • 0 Comment

Att ha haft besök

Förra veckan hade vi besök av Lions. Det var ett trevligt gäng som klappade hästarna, tittade på stallet o tippade V75. Stämningen var på topp. ..

Läs mer
  • 783 visningar
  • 0 Comment

Att ha påsklov

In Love Silas Fler fina bilder från i fredags. Fotograf Tom Göransson Strax dags för fotbollsmatch. Edvin spelar. Påsklov kommande vecka för våra små barn. Påsklov betyder att Alva o Wilma kommer och jobbar lite i stallet. Peter ska vara ledig några dagar. Matilda likaså. En del tävlingar i veckan. Vi besöker Halmstad, Jägersro och Åby. Gigant Coger Lillmarie Komp ovan o nedan In Love Silas..

Läs mer
  • 783 visningar
  • 0 Comment

Att summera

Det här proffsgänget jobbade i stallet i fredags. Alla bilder tagna av Sebbe Boy. Lillmarie Komp 8a galopperade utan anledning i första sväng. Kändes bra annars. Anmäls snart igen. In Love Silas 2a Imponerande! Var jättefin i loppet. Visade mycket bra vilja o kämpade envist till sista meterna. Slagen av en smygkörd. Lovade debut. Gigant Coger 3a gjorde ett bra lopp. Hade svårt för tempoökningen. Kom tillbaka väldigt bra. Fungerade bra med balansen. Tom C Co..

Läs mer
  • 939 visningar
  • 0 Comment

Att va tillbaks

Taggar:

Monark Newmen 2a var riktigt löpsugen. Flög till ledningen och släppte till storfavoriten då vi var lite osäkra på formen. Hängde med med lätthet in i mål. Kändes väldigt pigg o glad. Kändes otroligt fin! Kul å va igång igen! Flybury Am 3a synd vi inte lyckades hålla positionen i början. Då hade vi varit med i segerstriden. Blir bara bättre och bättre. Har en härlig utvecklingskurva för dagen...

Läs mer
  • 989 visningar
  • 1 Comment

Att va het

Har ni kollat in Sulkysports senaste nummer? Ett långt härligt reportage om Matilda ??? En massa fina bilder. Sååå kul!!! Tjejen är het! Tre dagar kvar har vi på oss att rösta på Matilda i Atgs Drömfond. Rösta Rösta Rösta! I vanlig ordning kommer ej bilderna som jag vill ha dom... ..

Läs mer
  • 886 visningar
  • 0 Comment

Att nästan ha vinter

Fiery Heart får nya skor av bästa hovslagare Peter❤ Himmel så kallt det har varit idag!!!! Snöade tom i eftermiddag. Kollade förtvivlat vädret och som tur var så står det sol o tio grader om bara några dagar. Tack o lov. För det här vädret är vi klara med. De flesta 2-åringarna har tränats på rakbanan och jag tog några bilder. Visar imorgon när jag har fått ordning på dom. Håll ut. Habitat har gått provlopp i Kalmar. Gick 1.16,5 2140m med 1.14 sis..

Läs mer
  • 1 023 visningar
  • 0 Comment

Att påminna er om att rösta

Farmer Jack har fått massage. En lite kylig vårdag. Solen lyser o det är skönt. Inga fölisar ännu men nedkomst väntas vilken dag som helst. Valparna fyller 2 veckor idag o har precis öppnat upp ögonen. Sötchockbilder kommer om några dagar. Lovisa började jobba igår och det känns superkul. Skriver ut skötarlista snart så alla har koll. Här nedan pysslar Lovisa om Caramelle T.T.Måndagar är det alltid mycket på gång men idag är det lugnt tempo. Några sko..

Läs mer
  • 952 visningar
  • 0 Comment