Att ha kört banjobb

Calle T.T. på bilden Vi åkte in till Kalmar och körde banjobb med sex hästar. Bria Hagh och Besa Hagh kördes 1.23 2140m. Båda var framåt och väldigt mogna. Behöver lite mer muskler. Farmer Jack och Hurricane Silas kördes 1.19,5 2140m. Farmer behövde den här genomköraren. Var lite trött i mål men travade mycket bra. Siktar på start på Jägersro 26 februari. Hurricane var fin. Uppförde sig mycket bättre och var pigg och framåt. Har tagit det förra job..

Läs mer
  • 951 visningar
  • 0 Comment

Att erbjuda en fin andelshäst

Hej Allihopa! 8 delar kvar i fina Cemma T.T. Passa på.... Här kommer ett UNIKT TILLFÄLLE!!!! Nu har ni möjlighet att gå med i det 2-åriga stoet CEMMA T.T. e Broadway Hall- Cebba T.T. e Dream Vacation Pappa är Broadway Hall, som endast startade som tvååring och som vann i alla sina nio starter, har i aveln varit ytterst lyckosam med över 100 avkommor som tjänat över 100 000 USD. Tre av dessa är till och med dollarmiljonärer. Cebba T.T.s (264300 kr 4-5-6) avk..

Läs mer
  • 986 visningar
  • 0 Comment

Att ha varit på Travgalan

Årets Travgala innehöll det mesta kan man säga. God mat. Många skratt. Dans och härliga människor. Vi tog hem priserna Årets Sto, Årets Äldre o Årets Uppfödare. Alexandra tog hem Årets Monteryttare och så blev hon åxå vinnare av Monteserien. Det skånska dansbandet saknades iår. ..

Läs mer
  • 800 visningar
  • 0 Comment

Att summera

Flybury Am 4a var en uppryckning. Tappade tredjeplatsen precis innan mål. Greta Silas 4a gick ett bra lopp med bra fart in i mål. Startar snart igen. Xlnt Chili Tripel var en besvikelse. Orkade ej med den långa distansen. Var tidigt slagen. Kosmopolit du Gull 2a gick jättebra. Fick ett perfekt serverat smyglopp. På väg mot toppformen. Devs Daredevil 4a fick ett tufft lopp. Kämpade på bra. Gav aldrig upp. Gigant Coger var vi nöjda med även om han var oplacerad..

Läs mer
  • 955 visningar
  • 0 Comment

Att ha haft påhälsning

I helgen trotsade Bosse snöstormen och styrde bilen över Ölandsbron med ett stadigt tag om ratten. Trion In Love Silas, Gumman Sisu och Earthquake Neo fick besök. Minnas passhäst Greta Silas startar ikväll. Matilda har hela fyra passissar till start. Här ser ni från vänster Musse, Chili o så Kryddan till höger. Håll alla tummar ni kan nu för oss ikväll!!!!!..

Läs mer
  • 849 visningar
  • 0 Comment

Att erbjuda en fin andelshäst

Hej Allihopa! Här kommer ett UNIKT TILLFÄLLE!!!! Nu har ni möjlighet att gå med i det 2-åriga stoet CEMMA T.T. e Broadway Hall- Cebba T.T. e Dream Vacation Pappa är Broadway Hall, som endast startade som tvååring och som vann i alla sina nio starter, har i aveln varit ytterst lyckosam med över 100 avkommor som tjänat över 100 000 USD. Tre av dessa är till och med dollarmiljonärer. Cebba T.T.s (264300 kr 4-5-6) avkommor har att brås på. Mormor Marcon Lady (1,..

Läs mer
  • 914 visningar
  • 0 Comment

Att bjuda på bilder

Dimmigt och väldans grått denna torsdag. Dagen innan vi ska ta en trippel på hemmaplan. Om  nu allt går enligt mina planer. Bjuder på några superfina bilder som Matilda har tagit. Bilderna är från när det tävlades V75 på hemmaplan nu senast. Håll till godo.  ..

Läs mer
  • 883 visningar
  • 1 Comment

Att summera dagen

Peter har kört och skott Banjobben i Kalmar Rejah, Hasty Helene och Lillmarie Komp 1.23. Rejah var bättre men fortfarande trött till slut. Hasty Helene travade bra. Är lite tung i kroppen. Lillmarie var väldigt framåt. Fin o stark. Får pluspoäng. Diana Newmen, Gumman Sisu och In Love Silas 1.24. Diana fick det inte riktigt att stämma. Banan lite tung. Passade inte damen. Gumman gick bra. Framåt och försigkommen. Blir nog tidig. In Love Silas gick jättebra. Br..

Läs mer
  • 953 visningar
  • 0 Comment

Att ha ändrade planer

Tidningen Barometern på plats för att göra reportage om duktiga Matilda. Den vita fina snön förvandlades på eftermiddagen till slask. Minna har varit ledig. Oliver Nalan, Red Red Love (bjöd på bocksprång), Xlnt Chili Tripel (smällfin), Kosmopolit du Gull (kryper nästan ur skinnet, superredo för start), Gloriant Silas o Farmer Jack (pigg) har ridits. Småpojkarna Le Adonai och Madison Coger har fått skor på fötterna. Några hästar har joggats i skogen. ..

Läs mer
  • 903 visningar
  • 0 Comment

Att nästan tappa andan

Får nog säga att vintern (även om det inte är min favoritårstid direkt) är fasligt vacker ändå. Som i morse. Alldeles tyst. Överallt. Knarrande snö. Vitt. Solen som går upp. Tung snö som hänger på träden. Jo det är en vacker tid nu. Lite andlig nästan. Man tappar andan för ett ögonblick och ser sig omkring och känner sig tacksam. För allt. Måndag betyder fullt schema och det är ju roligt. 34 hästar har tränats. Några har skotts. Snö har skottats ..

Läs mer
  • 944 visningar
  • 0 Comment