Att va på smällen

Går inte att förneka det längre. Daisy är gravid/parad/på smällen/betäckt/dräktig you name it. Inte riktigt planerat om man säger så men så kan det bli ibland när tycke uppstår och kärleken bli tokstor o ej går att hejda. Och så var det i detta fallet. Kärleksparet fullkomligt flög på varandra och så blev det som det blev. Nedkomst beräknad inom kort. Hur många det förväntas bli är högst oklart.....

Läs mer
  • 846 visningar
  • 1 Comment

Att ha en del på gång i veckan

Matilda och Kari har varit i Halmstad och tävlat med Salma Silvio. Galopperade i första sväng. Blev långt efter. De fina bilderna har Matilda Persson tagit. Xlnt Chili Tripel och Devs Dragon har promenerat i skogen. 2-åringarna har joggats. Indra Silas och Amarock har gått intervaller i sanden. Imorgon bär det av till Axevalla med Gigant Coger och Devs Dragon. Hästarna har tränat bra och förhoppningarna är goda. Möter några tuffa hästar men vi är på gån..

Läs mer
  • 968 visningar
  • 0 Comment

Vinnare nr 1

Farmer Jack tog en supersnygg seger!!! Superduperkul! Ledningen från start till mål. Blev lite het efter 500m o rusade iväg men hade ändå krafter kvar. Segertid 1.14.1 2140m. Farmer Jack belönades med 35000 kronor. Stort grattis till Skötaren Alexandra o ägaren Karlsson S o Melody Trader Europe AB..

Läs mer
  • 911 visningar
  • 0 Comment

Att summera dagen

Musse med några av sina ägare Devs Daredevil 4a fick ett fint lopp. Tog en vilopaus mitt i loppet då han ej tar i som ryttaren vill. In på upploppet lägger han in turbon och kämpar jätteduktigt hela upploppet ner. Flybury Am 4a Flybury gjorde idag sitt bästa lopp i karriären. Tog ett stort kliv framåt i utvecklingen. Kom igenom bra från start. Fick ett bra lopp. Tufft tempo men hängde med bra i dom tiderna. Hade även lite sparat till slut. Spurtade till sig e..

Läs mer
  • 1 025 visningar
  • 0 Comment

Att få oväntat besök

Fick oväntat besök. Min stilige och mycket trevlige farbror kom på besök. Väldigt skojigt! Min lilla Elin skulle behöva en egen kalender och i så fall skulle denna veckan vara fulltecknad. Ons-fotboll. Tors-samtal med fröken. Fre-tandläkaren. Lörd-gå på kalas. Sön-trav. Fullt upp. Medans jag skjutsar till kalaset och väntar tills det är klart så har jag satt Tränaren på dammsugning av hus och vikning av tvätt. Smart va? Gårdagen bjöd på regn. Återi..

Läs mer
  • 798 visningar
  • 0 Comment

Att fylla på

Kari tar in Devs Duke. Peter tar in Nadal Coger och Dennis K. Bilderna är från förra veckan. Nu fylls vattendepåerna kan jag lova. Regnar varje dag o det ska fortsätta. Behövs vatten men börjar sakna soooolen. Men allt har en mening så även regnandet. Dagen har varit innehållsrik. Efter mockningen på morgonen så tog vi paus och fikade. Sen har vi tränat hela förmiddagen. Lunch för både två o fyrbenta. Eftermiddagen har ägnats åt skovård och pyssel o en..

Läs mer
  • 816 visningar
  • 0 Comment

Att ha inspektion

Managern har varit på inspektion. Haha! Här är det småpojkarna som får sig en överblick. Småtrist väder och grått. Peter har skott en del. Söndagens utrustning har plockats fram. Gloriant Silas, Devs Dragon, Farmer Jack och Lillmarie Komp har ridits. Flybury Am, Devs Daredevil, Hasty Helene, Fiery Heart och Rejah har joggats i skogen. Även 2-åringarna har joggats. Full körning Minna åker snålskjuts på fodervagnen Xlnt Chili Tripel redo att lasta..

Läs mer
  • 882 visningar
  • 0 Comment

Att få körhjälp

På fredag kommer Stefan och kör sin Musse på rakbanan. Oliver Nalan har joggat med Tränaren i vagnen. Habitat sprang o busade i jobbet. Vårkänslor? Diana Newmen var pigg o framåt vid körjobbet. Monark Newmen börjar verkligen vakna till liv. Häromdagen stegrade han på gången. Idag slog han med frambenen. Dessutom gnäggar han högt så alla ska höra honom. Nallebjörnen får leta nytt smeknamn. Haha! Nädå han är fortfarande lika gosig men han hörs o syns..

Läs mer
  • 896 visningar
  • 0 Comment

Att visa 2-årsstona

Caramelle T.T. Riktigt ruskväder ute. Efter att ha mockat o fixat lite passar jag på att få undan lite administrativt arbete några timmar. Sen bär det av ut i rusket igen. Visar några bilder på våra 2-åriga damer. Vi körde på rakbanan förra veckan och jag tog några bilder. Dolly Komp Cemma T.T. Caramelle T.T., Cemma T.T. o Umustbecrazy Conrads Malin, Dolly Komp o First Lady Neo i rygg First Lady Neo Dolly Komp First Lady Neo Umustbecraz..

Läs mer
  • 826 visningar
  • 0 Comment

Att visa några bilder

Besa Hagh har haft vilodag i hagen. Imorgon blir det intervaller på rakbanan för damen. Visar bilder som är nån vecka gamla. Idag har vi haft regn i Blekinge. Gjorde ett dumt misstag på eftermiddagen, att rida ut med regnkläder o gympaskor. Osmart. Rejält blöt när jag kom hem... Måndagar betyder fullspäckat schema. Gumman Sisu har ridits 4 intervaller. Tränaren har kört Dennis K (slingan), Devs Dragon (rakan), Hasty Helene (rakan), Xlnt Chili Tripel (backe..

Läs mer
  • 970 visningar
  • 0 Comment