Att ha haft det svettigt

Hasty Helene har haft besök??? Om gårdagen var lugn så har dagen varit tvärtom. Mycket på g? Många hästar har ridits och körts. Silon har fyllts upp med havre. Alexandra har ridit in Oliver Nalan. Vad Linda gör är lite oklart??? Vi har varit i Kalmar och tränat. Boggie Woggie och Indra Silas kördes ihop. Kördes 1.24 2100m. Båda gick bra. Uppförde sig klokt. Polletten har trillat ner o de börjar förstå vad det handlar om. Playit Flax och Gloriant ..

Läs mer
  • 964 visningar
  • 0 Comment

Att ha en lugn dag

Cedric Diggory spanar En ljuv tisdag i fina december. En ganska lugn dag för oss. Peter och Matilda har varit lediga. Gunte har haft skodag. Vi andra har tränat, pysslat och friserat hästar. (Foto Matilda Persson) Boggie Woggie Devs Dragon Cedric Diggory..

Läs mer
  • 802 visningar
  • 0 Comment

Att påbörja vår julkalender

Idag började vår julkalender i stallet. Ni månntro att det var spänning i luften när lucka 1, 2 och 3 skulle öppnas. Peter, Alexandra och Erika blev de lyckliga denna morgon. Kul! Fortsättning följer... Dennis K och hans kamrater har joggat sina varv i skogen. De sköter sig bra. Efteråt avmaskades ungdomarna. Devs Dragon, Rejah, Tom C Coger, Lillmarie Komp, Amarock, Flybury Am och Benjamin S.H. har ridits i sanden. Xlnt Chili Tripel (Matilda), Devs Daredevil (P..

Läs mer
  • 881 visningar
  • 0 Comment

Att summera

Det var inte vår dag i lördags alls. Tungt och deppigt. Salma Silvio fick besök av sin ägare. I loppet var vi mycket besvikna på Salma. Travade fint men hade ingen ork överhuvudtaget. Kosmopolit du Gull kändes jättefin. Tränaren ville styra ner i banan med Kosmos men det ville inte Kosmos som galopperade. Startar snart igen. Monark Newmen fin i travet men stinglös. Får mjölksyra väldigt lätt. Är något som stör honom i kroppen. Vi letar vidare...

Läs mer
  • 766 visningar
  • 0 Comment

Att summera gårdagen

Det här härliga kortet fick vi i veckan från Earthquake Neos ägare som förlustar sig på varmare breddgrader??☀️? Greta Silas 4a fick en tuff inledning innan position hittats. Hade ej de rätta krafterna på slutet. Travade bra. Cingvar T.T. blev för het och ryttarinnan hade svårt att hålla i honom. Gick för fort o Cingvar galopperade. Earthquake Neo 1a känns väldigt fin för dagen. Men blev lite för het efter öppningen. Ville rusa på. Kusken blev lite ..

Läs mer
  • 854 visningar
  • 0 Comment

Att visa gårdagen i bilder

Alexandra är ansvarig för fodret och det gör hon väldigt bra. Gårdagen i bilder. Vi var många på plats. Några fattas på bild men ialla fall. Många hästar har tränats. Gloriant Silas, Devs Dragon, Devs Daredevil, Diana Newmen, Salma Silvio, Newlight Coger, Gumman Sisu och Elliot Coger reds i sanden. Våra fina 1-åringar kördes på slingan. Oliver Nalan, Skogans Survivor, Monark Newmen, Kosmopolit du Gull, Flybury Am, Amarock och några till joggades på sl..

Läs mer
  • 902 visningar
  • 0 Comment

Vinnare nr 33

Earthquake Neo vann igen!!!! Jiiipppiiieeee!!!! En sån duktig herre! Andra raka segern. Har verkligen hittat formen. Drog i hårt tempo i ledningen på kladdig bana. Peter o gottegrisen Skalvet har hittat varandra. Stort grattis till ägarna och Skötaren Peter?????..

Läs mer
  • 920 visningar
  • 0 Comment

Att va Veckans Babe

Den här Veckans Babe, nästa Veckans Babe och hela detta årets Veckans Babe o hela nästa års Veckans Babe o nästa år o det därefter är Matilda Persson. Stora ord. Jag vet. Men kolla in bilderna så fattar ni va? Vad denna goa tjej åstadkommer varje dag är ta mig tusan inte klokt. Som hon kämpar med alla uppgifter med ett enda stort smile. Härligt att se hur hon älskar att vara i stallet. Att få jobba här hos oss 74 mil hemifrån. Matilda har amputerat ena ben..

Läs mer
  • 1 494 visningar
  • 5 Comments

Att nästan ha dött

Hänt en grej med Peters finger men han är lika glad ändå. Jag hade dött... Dagen har varit ganska lugn. Lite pyssel, förberedelser inför morgondagen, städning, gos med hästar, träning av hästar och lite flams o trams. Blåsten har varit hård o imorgon väntas ett riktigt oväder komma in. Kanske redan inatt. En ny bekantskap har jobbat i stallet. Kul! Gunte har varit ledig. Nu ska vi vila oss o ladda inför morgondagens träning o tävling. Gokväll!..

Läs mer
  • 1 022 visningar
  • 0 Comment

Att va väldigt trygg

Bria Hagh och Diana Newmen vill komma in. Cedric Diggory och Xlnt Chili Tripel har gått ett jobb i Kalmar. Kördes 1.23 2100m. Cedric är lite busig och valpig. Behöver ha några hundra meter för att trava in sig. Sen känns han stark och bra. Nästa vecka provar vi att starta. Chili var fin. Lugn o harmonisk. Kvalar nästa vecka. Monark Newmen har joggat och känns mjuk o fin. På lördag är det dags för start i Malmö. Ett jämt lopp där positionerna kommer avgör..

Läs mer
  • 1 014 visningar
  • 0 Comment