Att ha varit på semester
Tränaren behövde semester så vi tog med oss familjen och åkte söderut. Närmare bestämt till ett juligt Köpenhamn. Asså vill ni ha julstämning? Åk till Köpenhamn. Ett tips. Mer julpyntad stad får man nog leta efter. Är väl egentligen inte jätteberest men gissar på att Köpenhamn ligger högt i topp på julpynt o julbelysning. Tomten (den riktiga alltså), snödrottning, fårfällar, lampor, glitter, rött, vitt, guld, silver, granar, låtsassnö, glögg och ..
Läs mer- 903 visningar
- 0 Comment
Att ha gjort lite av varje
Cedric Diggory står o myser Tisdag. I november. Tack o lov så är denna årets drygaste månad snart slut och ljuvliga december tar vid. Allt julmys. Som vi längtar. Alldeles strax är det dags. Peter har varit ledig. Vi andra har tränat, pysslat, skott, tömkört, mockat, snickrat, fixat med papper och lite annat. Farmer Jack Kari mockar Linda pysslar Fiery Heart ska kollas upp av veterinären på torsdag. Tom C Coger, Farmer Jack och Goliath Boko ..
Läs mer- 934 visningar
- 0 Comment
Att va smutsig
Devs Daredevil är tillbaka i stallet och det är roligt! Musse som han kallas är en mycket trevlig häst. Snäll att både rida och köra. Denna veckan ökar vi upp till fyra intervaller i sanden. Han börjar bli stark nu killen. Som ni ser på bilderna så är han förtjust i att rulla runt i hagen. Skötaren Matilda får fullt upp. Hahaha! ..
Läs mer- 945 visningar
- 0 Comment
Att få efterlängtat ljus
Här kommer de utlovade bilderna från rakbanan förra veckan. Tränaren kör Lillmarie Komp, Matilda kör Benjamin S.H., Nenne kör Flybury Am och Peter kör Calle T.T. Dagen har bjudit på kyla och strålande solsken. ?❄Så himla skönt med lite ljus. Välbehövligt. Men kylan kunde gott väntat några veckor till. Aldrig blir man riktigt nöjd??☺ Ändå vackert på nåt vis. Solen, tystnaden o allt det gnistrande vita på morgonen. Hasty Helene, Devs Daredevil, Tom..
Läs mer- 950 visningar
- 0 Comment
Att ha söndag
Elin o Peter har haft jobbsöndag. Vilket superteam! De har tränat några av hästarna. Städat och fixat. Le Adonai, Amoa King, Orlando Coger och Jobie Hagh har flyttat till nya stallet. I veckan som kommer får vi se några nya ansikten i stallet. Det blir kul! Fredag och lördag ska vi åka o tävla. Caliber T.T. har hittat sina nya ägare. Nästa helg åker vår fina kille till Anki. Milton spelade lite svårflörtad när det var fotodags...
Läs mer- 1 006 visningar
- 0 Comment
Att summera
Niels hälsar på sina dyrgripar Cedric Diggory och Fiery Heart ? Trav i Kalmar. 3 av våra fina tvååringar kvalade igår på bra sätt. Fiery Heart 3a fungerade inte till belåtenhet. Fick ej aktionen till att stämma. Kolla upp honom. Farmer Jack 2a gjorde åter igen ett topplopp. Har ej marginalerna på sin sida. Förlorade på målfoto. Igen. Inte utan att man tycker synd om Jackie. Nästa gång tar vi dom. Kosmopolit du Gull 0a kändes jättefin i travet. Hamnad..
Läs mer- 881 visningar
- 0 Comment
Att leta upp godiset
Tog några bilder idag o då blev dessa båda herrarna mycket nyfikna. Helbröderna Xlnt Chili Tripel och Devs Dragon. Benjamin S.H., Flybury Am, Lillmarie Komp o Calle T.T. har tränat på rakbanan. Bilder kommer imorgon. Skogans Survivor och Gigant Coger har körts i backen. Salma Silvio, In Love Silas, Cingvar T.T. och Neonetta G.H. har joggat i skogen. Devs Duke tömkörs för fullt. Nästa vecka är det dags att testa på vagnen. Alexandra har varit ledig och Mart..
Läs mer- 885 visningar
- 0 Comment
Att va förra veckans babe
Ligger nån vecka efter men här kommer hon i alla fall. Förra veckans babe! Linda Röjås åkte förra veckan runt med hästarna i halva Sverige. Det var både tävling och veterinärbesök. Hon åkte inte mindre än 160 mil. Där emellan jobbade hon i stallet enbart med mungiporna uppåt. Det ni! Då får man utmärkelsen Veckans Babe!❤❤❤..
Läs mer- 927 visningar
- 0 Comment
Att söka nytt hem
Caliber T.T. söker pga av oseriösa svar fortfarande ett nytt hem. Ett hem som kan lova att ta hand om 11-åringen på bästa sätt. Caliber T.T. har tjänat 1,7 miljoner kronor och betyder mycket för oss. Han är mycket riden. Snäll och framåt. Caliber är född och uppvuxen här på gården. Vi ger bort honom till rätt person som ridhäst ej som travhäst. Vid intresse ring/sms Frida 0727-317813 eller maila till fredrik@fredrikpersson.com Dela gärna inlägget. ..
Läs mer- 965 visningar
- 2 Comments
Att va mjuk o go
Playit Flax är en stilig kille. En joggingrunda i skogen har han hunnit med idag. Elliot Coger kollar fram. Elliot är nog den snällaste hästen i stallet tror jag. Så himla klok. Imorgon är det dags för start på Jägersro. Möter ganska tuffa hästar. Platschans rimligt. In Love Silas har ridits i skogen. Devs Dragon, Xlnt Chili Tripel, Greta Silas och Diana Newmen har tränat intervaller på rakbanan. Nästa vecka åker vi in till Kalmar och kör ett jobb med Xln..
Läs mer- 885 visningar
- 0 Comment


Lämna ett svar