Att ha lite på schemat i veckan

Rejah med sin Skötare. Bästa Linda och vovven Jonas (foto Ida) Idag bär det av mot Mantorp med Goliath Boko och Rejah. Ja eller de är redan framme för längesen. Snart väntar värmning. Goliath har tränat bra men har lite svårt läge. Outsider. Rejah skulle hon få ledningen kan hon vara med i segerstriden. Full fart här hemma på gården. Gullegrisen Gloriant Silas har motionerat i skogen med Peter bakom tömmarna. På onsdag ska duon in till Kalmar o köra..

Läs mer
  • 954 visningar
  • 0 Comment

Att presentera ett nyförvärv

Godingen Devs Daredevil är tillbaka hos oss och det är skojigt. Musse som han kallas känner vi väl. Vi har tidigare tränat honom. Han är nu 6 år och har 253900 kronor på kontot. Musse är sig lik. Lugn o stabil i psyket. Kul att han är tillbaka i stallet. Bilderna är gamla men lovar att ta nya i veckan. ..

Läs mer
  • 810 visningar
  • 0 Comment

Att summera

En vinst blev det igår. I ponnyloppet. Farmer Jack 2a Gjorde ett jättebra lopp. En riktig kämpainsats. Synd han inte får vinna. Förlorade med minsta möjliga marginal. Greta Silas 3a var godkänd. Fick gå lite för tidigt. Speeden ebbade ut lite på slutet. Gjort en rejäl uppryckning mot i våras. Gigant Coger 4a väldigt positiv. Nog bästa gången Kusken kört honom. Travet flöt. Bra avslutning. Wish Bone en opålitlig rackare. Skötte sig perfekt i både vär..

Läs mer
  • 896 visningar
  • 0 Comment

Att ha andelshästträff

Andelshästträff i stallet. Närmare 60 personer på plats på gården. Så otroligt roligt tycker vi att NI vill komma till oss o hälsa på, kolla på hästarna och äta välgrillad kåv. Vi inledde med att titta när In Love Silas, Calle T.T., Cedric Diggory, Fiery Heart och Gumman Sisu kördes ett jobb på rakbanan. Här följer en hel drös med bilder. Håll till godo. Tack ALLA som kom! Det här gör vi om. Till våren. Lennart o Andreas är med på Gloriant Silas..

Läs mer
  • 1 032 visningar
  • 0 Comment

Att snart ha lördag

Umustbecrazy är en träningsvillig tjej som har lätt för sig. Igår var vi i Göteborg och tävlade med Salma Silvio som kom 4a. Har väldigt bra form. Däremot började hon bryta på upploppet. Tappade fart. Hade minst varit tvåa annars. Oliver Nalan har gått sitt första rakbanejobb. Var väldigt framåt. Har ett kraftfullt steg och driv framåt. Behöver ha vintern på sig för att mogna i så kommer han ut till våren som ett kraftpaket. Monark Newmen är igång..

Läs mer
  • 885 visningar
  • 0 Comment

Att presentera ett nyförvärv

Här ser ni Malin. Inte vilken Malin som helst utan Conrads Malin (e Broad Bahn-Ahmeida). Visst är hon vacker? Conrads Malin är uppfödd av Ove Conradsson i Falköping. Ove har fött upp många stjärnor genom åren och nu senast Conrads Rödluva som bekant vann Svenskt Trav Oaks på Solvalla i slutet av september. Conrads Malin har en bror med det vackra namnet Conrads Fredrik som tjänat 3.4 miljoner. Vi kommer inom kort att lotta ut 25 andelar i denna juvel helt GRA..

Läs mer
  • 1 058 visningar
  • 2 Comments

Att göra comeback

Vet att ni knappt tror det ni ser men det är sant. Det är jag som kör. Var väl ca 7 år sen sist så tyckte det var dags??? Hästen som fick dra runt på mig är Skogans Survivor. Snällare och gosigare häst att köra när man är lite ringrostig, skakis, förväntansfull och lite galen kan man inte hitta. Skogans Survivor är bäst. Han travade på så fint i skogen tillsammans med Greta Silas, Ultra Bright, Neon Hagh och Wish Bone. Dagen har bjudit på regn, dimma o..

Läs mer
  • 1 011 visningar
  • 0 Comment

Att ha haft det toppen

Denna helgen har varit lovely! Väldans lugnt. Träffat bästisar som framkallar många skratt och får oss att må bra ända in i själen. Vi har gått på promenad min make o jag. På tu man hand. Värdefull tid. Helgen har dock ej varit så hälsosam då vi i lördags liggandes i soffan åt ostbågar o jordnötsringar till lunch. Jag vet. Helt galet och alldeles fel. Sådär gör inte ansvarsfulla medvetna trebarnsföräldrar. Jo faktiskt. Det gör dom. Men inte särskil..

Läs mer
  • 934 visningar
  • 0 Comment

Att ha glädjespridare på gården

Här ser ni mina nya favoriter. Milton o Blenda har flyttat in. Är kääääääääär!??? På riktigt?. Två ursöta små åsnor som är så kelna så de får aldrig nog när man gosar med dom. Jag är förtjust i djur. Ska visa er alla mina älsklingar nån dag. Tycker att man ska ha djur när man bor på en gård. Eller hur? Min käre tålmodiga man är tveksam?? Han anser att hästar är det bästa djuret som finns och jovisst hästar är fantastiska djur o individer ..

Läs mer
  • 1 020 visningar
  • 3 Comments

Att summera gårdagen

Tränaren med några av sina superduperhuper duktiga damer som hjälper honom i vått och torrt, regn o rusk, solsken o storm. Tack för ni finns!??? Kosmopolit du Gull 1a Äntligen fick han flyt i loppet och han spurtade storstilat. Hoppas det lossnar för honom i vinter. Bild nedan på en lycklig Skötare, en nöjd Kusk och en svettig häst. Neonetta G.H. fick dödens och det är inte hennes melodi. Kämpade så gott hon kunde. Hasty Helene synd att hon galopperade i..

Läs mer
  • 925 visningar
  • 0 Comment