Att visa bilder

Dolly Komp Tog några bilder i veckan på några av våra yngsta kompisar. De jobbar på bra och det är roligt att följa dom. Minstingen Jobie Hagh First Lady Neo Dennis K Dennis K Caramelle T.T. Nadal Coger och Jobie Hagh Caramelle T.T. Caramelle T.T. Nadal Coger Nadal Coger Dennis K Orlando Coger och Madison Coger Caramelle T.T. Dolly Komp Jobie Hagh..

Läs mer
  • 786 visningar
  • 0 Comment

Vinnare nr 27

Hurricane Silas tog sin första seger i karriären vid lunchtravet idag. Sååå stort!!!! Sååå roligt!!!! Blir bara bättre och bättre. Visar härliga kvalitéer. Går en spännande framtid till mötes. Dagens vinst togs från ledningen och tiden blev 1.17.4 2140m och Harrys glada ägare belönades med 25000 kronor. Grattis till ägarna Stall Feykir HB och Kristina Lennartsson och till Skötaren Linda ..

Läs mer
  • 838 visningar
  • 0 Comment

Att summera

Linda och Cedric Diggory Strax hemma på gården efter en heldag på Kalmartravet. Kosmopolit du Gull 5a hängde ej med riktigt i tempot på slutet. Travade bra. Saknade lite fart. Blir bättre nästa gång. Viktoria Neo var vi besvikna på. Fick ett bra lopp men ingen fart alls på slutet. Kollas upp. Farmer Jack 2a travade bra men lite besviken att han ej höll undan. Ska kunna bättre. Var lös i magen. Nåt som ej stämde. Ej i form. Goliath Boko 3a gjorde ett topp..

Läs mer
  • 1 020 visningar
  • 0 Comment

Att se framemot morgondagen

Bria Hagh till vänster o In Love Silas Här kommer bilder från rakbanejobb med några av våra fina hästar. Även Indra Silas, Amarock, Neonetta G.H., Gumman Sisu, Besa Hagh och Newlight Coger har tränat på rakan. Salma Silvio har tränat i sanden. Pigg o fin. Morgondagens starthästar har alla varit ute o rört på sig. Blir en spännande dag! Tre fina kvalhästar och så alla starthästarna på det. Längtar tills imorgon. Ses vi? In Love Silas och Flybury Am ..

Läs mer
  • 847 visningar
  • 0 Comment

Att söka ett nytt hem

Den här killen söker ett långt varaktigt hem. Ett hem där han kommer bli ompysslad, få god mat och bli riden på ibland. Caliber T.T. har tjänat ca 1,7 miljoner på tävlingsbanan och förtjänar bara det bästa. Han är väldigt snäll, pigg o framåt. Har du hemmet för våran fina Caliber? Hör av dig på fredrik@fredrikpersson.com eller ring Fredrik 0733-547486 ..

Läs mer
  • 893 visningar
  • 1 Comment

Att få skinande rent

Den här tjejen gör att alla vi andra får ett fräscht och fint personalrum att fika i. Ett rent handfat att tvätta händerna i. Rena golv och mycket mer. Martina tack för du gör så skinande blänkande fint! Dagen har inneburit skodag för Gunte. Kontorsjobb för mig. Träning av hästar. Packning till fredag. Planering inför veckan. Sladdning av banor. Tömning av gödselplatta...

Läs mer
  • 830 visningar
  • 0 Comment

Att gå helt av

Ibland går det inte som man har tänkt. Allt styr man ej över. Vår vagn har gått sönder. Rakt av. Men materiella ting går att ersätta. Häst och kusk klarade sig utan större skavanker. Skönt. Ny vagn är beställd. ..

Läs mer
  • 825 visningar
  • 1 Comment

Att visa bilder

..

Läs mer
  • 865 visningar
  • 0 Comment

Att ridas in

På bilderna ser vi Amarock, Alexandra och Kari Nu har vi börjat rida in våra 2-åringar. Vi skrittar mycket i skogen nu i början så de får se lite ny miljö. De får lära sig att lyfta benen över grenar, gå runt träd och upptäcka nya stigar. Lite variation alltså. Framåt vintern börjar vi skritta i sanden. ..

Läs mer
  • 975 visningar
  • 0 Comment

Att gå i skolan

Dennis K har haft besök av sin ägare Stig. Dennis har även börjat skolan. Tömkörning har pågått för fullt och idag har han provat på att ha vagn efter sig. Det gick lysande. Nästa vecka är det dags att köra Dennis själv på skogsslingan. ..

Läs mer
  • 932 visningar
  • 0 Comment