Att ha finaste oktober någonsin
Cedric Diggory är selad och klar för att strax bege sig mot rakbanan ihop med Rejah, Greta Silas och Hurricane Silas. Hörrni vilken fantastisk oktober vi har! Varje dag är HELT magisk. Älskar mitt jobb!!! Världens bästa! Denna morgon låg dimman tät över hagarna och sen kom solen fram o dimman lättade. Minns ni förra hösten och vintern. Regn varje dag. Varje. Nu är det enbart vackert och man blir bara lycklig. Gunte har haft skodag. Hannah har varit ledig. Ka..
Läs mer- 997 visningar
- 1 Comment
Att ha ny vecka
Så roligt att så många ägare kom och tittade på In Love Silas kval. Idag har flertalet av våra fina hästar tränat. Vi har kört på rakbanan, skogsslingan, skogen och ridsanden. Kari har sladdat banor, mockat boxar, tagit in hästar o mycket annat. Indra Silas, Amarock, Besa Hagh, Fiery Heart, Newlight Coger och Red Red Love ska in till Kalmar på onsdag och gå banjobb. Vi åker från gården ca 9.30. Tisdag tävlar Neonetta G.H på Jägersro. Söndag tävlar ..
Läs mer- 900 visningar
- 0 Comment
Att ha haft en bra helg
En sån helg vi har haft och det bästa är att den inte är slut än. Sommarvärme delux. Inte bara i helgen utan hela veckan har det varit väldigt behagligt. Lördagen inledde vi traditionsenligt med fika på bästa Cafe Sött o Salt tillsammans med bästisarna. Härlig tradition som vi inte vill va utan. Efter det åkte vi till Kalmar för gymnasiemässa. Lille Edvin som är typ 15 och kör runt med moppe och inte är så liten längre men alltid kommer va Eddeplutt fö..
Läs mer- 990 visningar
- 1 Comment
Att summera
Vackra Joline S med sin lika vackra matte Sari. Ungdomarna In Love Silas och Joline S kvalade. Playit Flax är ängslig i loppet. Ibland tar han i och ibland stannar han upp. Omogen. Behöver tid. Kosmopolit du Gull såg fin ut. Fick ett tufft lopp och galopperade i platsstriden. Salma Silvio 2a. Kändes jättefin. Gick med bra fart över mål. Toppform. Neon Hagh slog ihop i starten o galopperade. Gigant Coger snubblade i sista kurvan och gick över i galopp. Mahry ..
Läs mer- 943 visningar
- 0 Comment
Att få en del gjort
Indra Silas En mycket bra dag i stallet. Vi har fixat och donat med en hel del. Skönt. Nu är vi redo för helgen. 1-åringarna har tränat på slingan. Går bra för dom. Några har blivit lite förkylda men det går snart över. Lillmarie Komp, Gumman Sisu, Calle T.T., Neon Hagh, Hasty Helene och Kosmopolit du Gull har promenerat ute i skogen. Oliver Nalan har joggat på slingan. Calle T.T. Neon Hagh Vi har fått massor med äpplen av Björn. Superdupergoda!..
Läs mer- 844 visningar
- 0 Comment
Att åka på äventyr
Monark Newmen är redo för nya äventyr. Red en tur på morgonen. Kungen har överskottsenergi vilket märks de första 500 meterna.... Hmmm. Sen är han världens finaste Kung att rida på. Verkligen världens bästa. Att springa ett lopp kommer lugna honom. Haha! Vattenproblemet har vi klurat på. Kungen har vattenhink med äpplen i vilket har gjort att han dricker lite mer än innan. Vi har även några fler funderingar som vi ska prova för dricka det måste man om ma..
Läs mer- 856 visningar
- 0 Comment
Att ha kört banjobb
Skogans Survivors kastration har gått bra. Dagen har spenderats i box. Greta Silas och Hasty Helene kördes 1.19. Båda gick bra. Startklara. Greta har ett passande lopp på Halmstad i slutet på oktober. Hasty har ett bra lopp i Kalmar i början på november. Gumman Sisu och Lillmarie Komp kördes 1.22,5. Kändes jättefina båda två. Kvalar inom kort. Rejah och Playit Flax kördes 1.20. Gick bra. Rejah blev något trött sista biten. Lite mer träning behövs innan ..
Läs mer- 852 visningar
- 1 Comment
Att ha det ljuvligt
En fantastisk morgon här på gården. Solen riktigt värmer. Unnade mig en stunds eftertanke på bryggan. Ljuvligt. Kollade till fölen som var väldigt sällskapliga o pussiga. Ni ser att jag trivs va? Bjöd fölen och deras mammor på en hel korg med äpplen. Oj vad de mumsade. ..
Läs mer- 832 visningar
- 0 Comment
Att tipsa
Calle T.T. och Alexandra En fin hösttisdag har precis passerat. Bladen börjar nu inta vackra höstfärger. Luften är klarare och det är höst helt enkelt. Känns bra. Varje årstid har sin charm. Helt klart. Ultra Bright, Gigant Coger, Elliot Coger, Neonetta G.H., Fiery Heart och Salma Silvio har tränat på rakbanan. Flera av våra hästar har varit ute och promenerat i skogen. Imorgon åker vi in till Kalmar runt kl 10. Skogans Survivor har blivit valack...
Läs mer- 1 037 visningar
- 0 Comment
Att ha lite på gång
Nenne med sin fina Flybury Am Denna duo har besökt Halmstad och en sjätteplats blev resultatet. Är på gång igen. Skönt att känna att Flugan är frisk. Fin i travet var han också. Nu startar vi på. Ny häst följde med hem från dagens tävling. Diana Newmen. Den här madamen är en gammal kär bekant. Diana har varit hemma på lite semester men nu är det dags att börja träna igen. På onsdag åker vi in till Kalmar och tränar med Playit Flax, Greta Silas, Ha..
Läs mer- 927 visningar
- 1 Comment


Lämna ett svar