Att va duktig
Tränaren selar Minna o Kari var igår på Solvalla med duktiga Neon Hagh som kom 2a. Körde till ledningen. Blev slagen av en Elitloppshäst som var alldeles för bra. Har toppform. Skötte sig jättebra. Siktar på V75 framöver. Matilda tar lite då o då bilder i stallet och det är toppen. Bättre fotograf får man leta efter. Matilda är ofta på tävlingar och fotar. Hon har bilder på många olika hästar inte bara våra egna. Vill man beställa bilder från Matil..
Läs mer- 1 119 visningar
- 0 Comment
Att summera banjobbet
Cedric Diggory på banan. Tränaren i full gång. Idag har han varit i Kalmar och tränat med 7 hästar. Innan det körde han intervaller på rakbanan här hemma o tömkörde några av våra småttingar. Nu susar han iväg till goda vänner på middag. Lyx! Indra Silas och Newlight Coger kördes 1.20 2140m. Båda var fina med bra spänst. Startklara. Indra siktar på Jägersro 30 augusti. Cedric Diggory och Orlando Coger kördes 1.22,5 2140m. Var fina. Cedric är fortfar..
Läs mer- 1 080 visningar
- 0 Comment
Att ha saknat er
Oliver Nalan har varit på tur med Tränaren. Blir starkare hela tiden. Jobbar runt 1.19. Nä hörrni nu kör vi igång igen. Med hemsidan. Har saknat er förfärligt mycket faktiskt. Blir liksom tomt. Vill berätta allt som händer för er. Vill visa er allt som sker. Nu är ledigheten nästan slut. Skolstarten är precis bakom hörnet. Några skor, en gympapåse o lite annat stort och smått ska inhandlas. Men nu känns det som att det är dags. Nu kör vi igång. Häng ..
Läs mer- 860 visningar
- 0 Comment
Att visa några bilder
First Lady Neo Visar er några bilder så här på morgonkvisten som bästa Matilda tog för några dagar sedan. Cemma T.T. Från vänster Nadal Coger, First Lady Neo, Caramelle T.T. Bakom ser vi Umustbecrazy och Cemma T.T. Amoa King First Lady Neo Caramellen och Cemma T.T. bakom Caramellen Dennis K Jobie Hagh..
Läs mer- 896 visningar
- 0 Comment
Att visa framtidens juveler
Visar några bilder på våra supersöta fölungar som Matilda Persson har tagit. Här ovan ser ni Candle T.T. e Monark Newmen-Esterel Gull Amoa Bengt e Monark Newmen-Åjo Hornline Stoföl e Monark Newmen-Ottey Coger till vänster o Conungen T.T. e Monark Newmen-Different In till höger Hannah Coger med sitt hingstföl e Quite Easy Amoa Bengt till vänster o Conungen T.T. till höger Stoföl e Monark Newmen-Ottey Coger Easter Princess e Monark Newmen-Britt..
Läs mer- 1 101 visningar
- 1 Comment
Att ha till låns
I nära tre veckor har vi haft äran att låna 2 små ponnysar. Gulliga Semys och Amina. Det har varit riktigt roliga veckor. Det har borstats, flätats, ridits och även körts så vi är alla nöjda o glada. Nu är ponnysarna återlämnade och alldeles alldeles snart drar ridskolan igång igen och ponnysarna får fullt upp. Ebba som ej ridit på ett tag hade alla kunskaper kvar. Kul! Är som att cykla. Har man en gång lärt sig rida så kan man det för alltid. Mos..
Läs mer- 885 visningar
- 0 Comment
Att summera banjobbet
En bild på Hannah Coger med hingstföl e Quite Easy Zar Neo och Newlight Coger kördes 1.22 2140m. Zar var en positiv upplevelse. Hade bra driv i steget. La mycket mark under sig. Något trött till slut. Newlight är spänd i starten men gick jättebra efter det. Amarock o Oliver Nalan kördes 1.20 2140m. Båda killarna gick bra. Amarock anmäls till den 23e i Kalmar. Gigant Coger och Tom C Coger kördes 1.19 2140m. Gigant startar på måndag. Fick sig en rejäl genomk..
Läs mer- 979 visningar
- 0 Comment
Att bli utvald
Den här mannen överraskade oss i söndags med att bli utnämnd till Årets Sockenbo under den årliga Hamnfesten i Kristianopel. Såååå himla skoj för Johnny Persson. Han fick priset för att hans kor hjälper till att hålla landskapet öppet från vass mm. Johnnys kossor betar längs hela kustremsan o ute på öarna från Kristianopel hela vägen upp till oss. De gör verkligen nytta. Den som är uppmärksam kan se några av Johnnys kossor i bakgrunden. Grattis Johnn..
Läs mer- 920 visningar
- 0 Comment
Att åka till Kalmar
Gumman Sisu (bilden) tävlade i Malmö igår o kom 5a. Tog ledningen men släppte. Loppet kördes då sakta med en hastig tempoökning på slutet. Svårt att hänga med till slut. På upploppet höll hon farten bra. Startar om några veckor igen. Idag åker vi till Kalmar och tränar med Zar Neo, Newlight Coger, Gigant Coger, Amarock, Oliver Nalan och Tom C Coger. Vi åker från gården ca kl 10. För övrigt rullar det på i stallet. Semestrarna går mot sitt slut. Alexa..
Läs mer- 984 visningar
- 0 Comment


Lämna ett svar