Att betona vikten av att ha en bästis

Duktiga Wilma har jobbat idag. Här lindar hon Devs Dragons ben. Idag har denna goa kille haft ledigt men imorgon väntar ett ridpass. Var ett slitet gäng som 06.15 lastade av hästarna här på gården i morse. Tävlingar igår o sen nattfärjan hem. Lite sömn som ni förstår. Så fort alla hästar o utrustning var urpackad väntade en ny dag i stallet. Ikväll vet jag några som kommer somna långt innan klockan slår läggdags. Playit Flax tappade travet helt på sl..

Läs mer
  • 1 015 visningar
  • 0 Comment

Vinnare nr 8

Lopp 4 på Visby vanns av MOOOOONARK NEEEEWMEN!!!! Wiiieeeeee!!!! Himmel vad jag är glad! Riktigt riktigt kul att han är tillbaka. Kämpade sig till segern. Kul å se. Vann på 1.13.6. Lugn start. Backade. Körde fram o tryckte på ledaren. Referenten nämnde att de klockat ledaren 1.11 sista varvet o då gick Monark Newmen utvändigt och borde gått något snabbare. The king is back!!!! Massor med Grattiskramar till Stall Hovstallet som äger Kungen...

Läs mer
  • 885 visningar
  • 0 Comment

Att ha lite å berätta

Elin selar Caramelle Nu är lastbilen på väg mot färjan i Oskarshamn. Färjan som ska ta ekipaget över till Gotland o Visbytravet där det senare ikväll hålls tävlingar. Fyra hästar har vi med oss. Lovisa selar. Här hemma sköter Minna och Matilda om stallet. Amarock är fin och sköter sig bra här hemma. Siktar på att starta 23 augusti i Kalmar. Veckan innan åker vi in till Kalmar och kör ett banjobb med grabben. Amoa King tränar bra. Verkar ej vara besvä..

Läs mer
  • 1 068 visningar
  • 0 Comment

Att starta ikväll

18.36 ikväll startar denna snyggingen på Jägersro. Spår 9. Xlnt Chili Tripel. Björn Goop kör. Dessa båda har möts förr. Hela två gånger. På bilderna ser ni när duktiga Alva rider ett jobb med Chili i sanden. Han gillar det skarpt. Det ser man. Efteråt får han en välförtjänt dusch. Håll tummarna för oss ikväll! ..

Läs mer
  • 944 visningar
  • 0 Comment

Att va irriterad

Dennis K Himmel vad jag är otroligt trött på flugor. De väcker mig okristligt tidigt varje morgon o gör det sen näst intill omöjligt att somna om. Dagtid lämnar de spår efter sig överallt. Svarta prickar på allt. Hopplöst är ett alldeles för milt ord. Har rejäla klisterremsor liggande överallt och där fastnar minsann de flesta av dom men det är alltid nån liten rackare som är listigare än så. Igår kväll besökte vi sista Bryggdansen för iår. Sorg..

Läs mer
  • 1 116 visningar
  • 0 Comment

Att bli glada

Sommartid är det många som besöker oss i stallet. Det tycker vi är superroligt. Vi får en pratstund och hästarna får massor morötter. ..

Läs mer
  • 904 visningar
  • 0 Comment

Att summera

Hingst e Quite Easy-Hannah Coger Visar några bilder på våra söta små fölungar. Igår var det Nattrav i Kalmar. Verkade vara välbesökt. Kul!Vi hade 7 hästar till start o så här gick det. Besa Hagh gick ett bra lopp. Blir starkare och starkare. Lillmarie Komp behöver paus. Finns mer i henne. Ej mogen ännu. Rejah 5a kändes jättefin. Strul med loppet. Hamnade bakom en trött häst o tappade mark. Bara köra på. Ultra Bright var ej nöjda med henne. Tappade t..

Läs mer
  • 1 087 visningar
  • 0 Comment

Att visa några bilder

Victoria Knick vilar lite nu. Bjuder på några bilder. Matilda Persson som fotat. Stefan hjälper oss i stallet ibland och det är vi väldigt tacksamma för. Claes körde Bria Hagh häromdagen. Peter duschar Diana Newmen Elin jobbar o sliter hela sommaren. Här kör hon Lillmarie Komp. Lovisa är tillbaka i stallet igen. Här kör hon Oliver Nalan. Alva höar Peter o Diana Newmen..

Läs mer
  • 1 014 visningar
  • 0 Comment

Att jobba på

Här kommer hela tjejgänget. Foto Matilda Persson En del starter på g framöver. Vi kommer bla besöka Kalmar, Tingsryd o Visby. Cemma T.T. är fin. Börjar växa i sin kropp. Earthquake Neo tränar på. Igår gick Benjamin S.H, Lillmarie Komp, Xlnt Chili Tripel och Playit Flax jobb på rakbanan. Idag är det många av 2-åringarna som ska gå intervaller där. Ultra Bright har gått bra här hemma. Blev ett ganska tufft lopp på lördag. Umustbecrazy är fin i trä..

Läs mer
  • 1 129 visningar
  • 0 Comment

Att summera

Dennis K i täten. Madison Coger till vänster. Bakom Dennis syns Devs Duke och Jobie Hagh. Idag är det återigen dags för grabbarna att gå på rakbanan. Sen väntar vila över helgen. Vi har besökt Karlshamn i två dagar och så här gick det. Neonetta G.H. 4a gjorde det bra från spår 12. Spurtade mkt fint på slutet. Har bra form o vi letar nya lopp. Neon Hagh 2a gjorde ett topplopp. Låg i dödens o tryckte sönder ledaren o förlorade med en hals. Toppform! Ko..

Läs mer
  • 1 333 visningar
  • 0 Comment