Nyheter

Att tämja

Arbetet med de små har börjat. Här ser ni Madison Coger som är ute och går med Tränaren och nedan ser ni Orlando Coger. Snart dax att börja tömköra. ..

Läs mer
  • 937 visningar
  • 0 Comment

Att ha haft många besök

Kicki hälsade på med nästan hela sin familj. Vi älskar ju att få besök och sista veckan är det många som har besökt oss så just nu känner vi oss alldeles extra glada. Här är några på bild men tyvärr har jag missat att fota flera stycken tex Håkan, Ingvar, Rolf och Lena mfl. Kicki som för övrigt är en gammal klasskompis till Tränaren är med på Calle T.T. Nya ansikten i stallet är Marie med familj. Hon har just haft den stora lyckan att vinna en..

Läs mer
  • 956 visningar
  • 0 Comment

Att ha träffat en fantastisk tjej

Taggar:

Den här fantastiska människan har vi haft nöjet att få lyssna på ikväll i vår fina Kristianopels kyrka. Sonja Aldén. Så magiskt! Hon utstrålar så mycket glädje och godhet så man blir alldeles varm inifrån o ut. För 9 år sedan sjöng Sonja på vårt bröllop. Det bär vi för alltid med oss. Nu går vi och lägger oss med ett stort leende på läpparna. Ett stort plus till prästen som hade skrivit ett inledningstal enbart bestående av Sonjas låttitlar och..

Läs mer
  • 1 074 visningar
  • 1 Comment

Att ha nya hästar i träning

Caramelle T.T. Nu är arbetet med 1-åringarna igång. Vi har för tillfället 9 st härliga individer som vi jobbar med. De flesta är födda här på gården. Väldigt roligt att få följa dom från start. Inspirerande! Våra nya kompisar heter Caramelle T.T., Dolly Komp, Cemma T.T., Nadal Coger, Orlando Coger, Amoa King, Jobie Hagh, Madison Coger och Le Adonai. Nu börjar arbetet med tömkörning och det brukar ta ett par veckor. Amoa King Jobie Hagh och Le Ado..

Läs mer
  • 1 008 visningar
  • 1 Comment

Att va en duktig tvåa

En varm helg är över. Vi har besökt Skara två gånger. I fredags och idag. Monark Newmen 2a. Fick en lugn start. Körde framåt o fick gå en tuff resa utanpå favoriten. Kämpade berömvärt. Kanske ej i samma form som i Halmstad. Hasty Helene blev uppjagad bakom startbilen o klarade ej av tempoökningen. Efter galoppen gick hon bra. Provar med lätta boots fram nästa gång vid bilstart. Ultra Bright fin i värmning. I loppet tappade hon rytmen i kurvorna. Banan va..

Läs mer
  • 1 282 visningar
  • 3 Comments

Att ha vunnit en del i Caramelle T.T.

Här har vi Caramelle T.T. En ung fin och otroligt söt dam e Make it Happen-Red Beauty Amason Lottningen är klar och de 25 VINNARNA ÄR: 1. Bengt Fladved (Uppsala) 2. Jan-Olof Jonasson (Torhamn) 3. Marie Browall Andersson (Torsås) 4. Mats Blom (Bromölla) 5. Anki Bagan (Sölvesborg) 6. Håkan Stange (Filipstad) 7. Ann-Christine Cronsioe (Löderup) 8. Gabriella Johansson 9. Tomas Åström 10. Michael Mars (Höör) 11. Pontus Björk (Färjestad) 12. Carina H..

Läs mer
  • 2 153 visningar
  • 19 Comments

Vinnare nr 24

Victoria Knick!!! Fina Vickan!!! Äntligen fick hon vinna! Fick en kanonstart. Körde fram i dödens. Kändes stark men favoriten i ledningen såg oslagbar ut. In på upploppet när Kusken tjoade till så tog hon i och avgjorde på ett säkert sätt innan mål. Massor med Grattis kramar till ägarna i Caho HB och Skötaren Hannah!..

Läs mer
  • 1 111 visningar
  • 5 Comments

Vinnare nr 23

Goliath Boko vann efter en tung slutspurt sista 500 meterna. Trivs i Karlshamn då han vann även förra året på banan. Grattis till Skötaren Alexandra som även selade ut vinnaren!..

Läs mer
  • 908 visningar
  • 2 Comments

Att summera gårdagen och lite till

Mr I.P. Viktoria Neo 2a fick en dålig start så fick gå ett tufft sistavarv i tredjespår. Gjorde en stark insats och håller formen. Engine Interface 4a hade lite svårt med tempot. Kom tillbaka till slut. Formen på väg. Tom C Coger 1a fick ett väldigt fint lopp o svarade med att vinna säkert. Bra löphuvud. Salma Silvio 4a gjorde ett bra slutvarv. Kanske för lång distans. En nyttig dam. Ninjas Nightwish 4a var mycket strul innan loppet med omstarter o annat. ..

Läs mer
  • 1 503 visningar
  • 6 Comments

Vinnare nr 22

REJAH VANN!!!! Sååå himla skojigt!!! Rygg ledaren. Smög ut o var först i mål. Har krånglat lite med damen så hon fick en längre tids vila och det har verkligen gjort susen. Nu är hon som en annan häst! Detta var Rejahs första seger och även Skötaren Lindas första seger hos oss. Grattis till ägarna Renett HB!!!..

Läs mer
  • 1 150 visningar
  • 6 Comments