Nyheter

Vinnare nr 21

Tom C Coger var bara bäst!!! Han drog ifrån de övriga på upploppet och vann på 1.15.9 1680m. Detta var Toms andra seger för året. Grattis till ägaren Vamero AB och Skötaren Alexandra...

Läs mer
  • 1 404 visningar
  • 9 Comments

Att känna hästlukt

Självklart kunde vi inte åka till Göteborg utan att känna lite hästlukt. Ett besök hos gulliga, goa och hästtokiga Birgitta var ett måste. Hos Birgitta och Bosse är bla Monark Newmen född o uppväxt. Den här lille herren e Orlando Vici-Valuta Newmen fastnade vi för direkt. En riktig guldklimp! ..

Läs mer
  • 935 visningar
  • 0 Comment

Att va igång

Rejah som är flätad och fin pussar på sin Skötare Linda. Morgonens bestyr är full igång i stallet. Hästarna är ute i sina hagar. Några ska tränas direkt på morgonen. Det mockas. Packas in i lastbilen. Förbereds inför dagen. Monark Newmen och Tränaren ska jogga en sväng. Notera regnjackan. Kom faktiskt några droppar. Otroligt. Ej hänt på över två månader. Wish Bone passar på att rulla sig. Farmer Jack Skrittmaskinen är i rörelse. Xlnt..

Läs mer
  • 1 058 visningar
  • 1 Comment

Att ha följt TUFF

Vi har besökt Göteborg och Gothia Cup. Vilket enormt arrangemang detta är. Lag från hela världen. Matcher spelas överallt i Göteborg. Den pampiga invigningen missar vi inte gärna. Vår son Edvin spelar i TUFF som är med i cupen. Det har hittills gått alldeles lysande för killarna. 2 vunna matcher efter 2 spelade. Vilka duktiga killar! Särskilt stolt över vår fina duktiga Edvin som lägger ner sååå oerhört mycket tid på sin fotboll o träning för att nå ..

Läs mer
  • 1 179 visningar
  • 4 Comments

Att ha gäster

Calle T.T. och Newlight Coger (bild Mia) Calle har haft långväga besök från Uppsala. Skoj! Imorgon är det dags för tävlingar i Karlshamn. Det är lika roligt varje gång. Det är en särskild stämning i Karlshamn. Åk dit om ni har möjlighet. Även In Love Silas har haft långväga besök. Av Mikael med familj från Eskilstuna. ..

Läs mer
  • 1 063 visningar
  • 1 Comment

Att ha sommarfeeling

En underbar kväll i Kristianopel med älskade vänner ❤❤❤ Söndag o en ny vecka är slut. Hejåhå vad tiden går. Känns just nu som om vi befinner oss i tropikerna. Inget regn i sikte. Hettan välkomnar oss varje morgon. Även Tränaren har doppat sig i havet. Var skönt meddelar han. Badsäsongen är här. Liksom den rätta sommarfeelingen. Våra härliga sommargrannar är på plats. Cykelturer. Grillbuffe. Bryggdans. Ljumma kvällar. Ja nu är den härliga somma..

Läs mer
  • 1 004 visningar
  • 2 Comments

Att presentera Linda

Vi har en ny duktig Hästskötare i stallet. Det känns jätteroligt att Linda har börjat hos oss. Hon har jobbat två veckor nu och börjar bli varm i kläderna. Här nedan kan ni läsa lite om Linda. LINDA RÖJÅS Född: 990921 Yrke: Hästskötare Familj: Mamma, två bröder, hund Intresse: Hästar, sportbilar Kör: Volkswagen Lyssnar på: Poddar Favoritfärg: Mörkblå Äter helst: Sushi Dricker gärna: Coca Cola Klär mig helst i: Myskläder Minnen inom tra..

Läs mer
  • 1 456 visningar
  • 1 Comment

Att summera

Hästarna har ätit frukost o alldeles strax kör vi mot båten som ska ta oss hem. Mycket trevligt här på Gotland o Skrubbs är en mysig liten bana. Vi hade planerat att sova i lastbilen men i sista sekund ändrades planerna och sängplatser erbjöds av Niklas Johansson. Stort tack för din gästfrihet! Elliot Coger 4a var godkänd. Låg lite långt bak o spurtade bra. Farmer Jack öppnade bra o fick ett fint lopp. Kändes stark o gott gåendes när han gick över i ga..

Läs mer
  • 917 visningar
  • 0 Comment

Att va på öjn

Tävlingar ikväll i Visby. Vi är på plats med kanonerna Farmer Jack och Elliot Coger. De startar i lopp 7 och 10. Vädret är strålande solsken, varmt och skönt. Hästarna har fått lite mat och en dusch. Nu får de slappa en stund innan vi ska värma. Elliot Coger allt verkar bra. Lite svettig vid framkomsten. Många hästar att runda. Brukar göra bra lopp. Hoppas på flyt. Farmer Jack allt bra. Bra spår och hoppas på en bra position. Ska vara med i den främre t..

Läs mer
  • 998 visningar
  • 2 Comments

Att testa ny kusk

Ny kusk på besök i stallet. Sååå proffsig! Blir fler turer för denne man. Livet i stallet rullar på. Mycket som händer och sker. Gunte och Hannah har fortfarande semester men på måndag är Hannah tillbaka. Många starter en vecka framöver. Söndag (Skogans Survivor och Gigant Coger). Måndag (Neon Hagh och Earthquake Neo). Onsdag (Rejah, Viktoria Neo, Engine Interface, Ninjas Nightwish, Salma Silvio, Tom C Coger). Torsdag (Goliath Boko, Gloriant Silas, Victoria..

Läs mer
  • 1 084 visningar
  • 1 Comment