Nyheter

Att ha mycket kul framöver

Det underbara vädret fortsätter. En enda stor sol på väderkartan. Många starter framöver. Blir väldigt roligt att följa. Kari är igång och tvättar stallet. Det blir himla fint! Vårt gamla stall här hemma på avelsgården har målats och ser helt nytt ut. En del körande med fölstona nu som håller på att semineras för fullt. Robin har semester några veckor framåt. Talal har slutat. Idag har vi kört banjobb i Kalmar. Monark Newmen, Tom C Coger och ..

Läs mer
  • 1 035 visningar
  • 1 Comment

Att ha ljuvlig semester

Benjamin S.H., Newlight Coger och Calle T.T. Visar er några bilder på våra ungdomar som har det bra på semestern. In Love Silas In Love Silas Lillmarie Komp Lillmarie Komp Närgångna pojkar. Calles nos, Newlight, Benjamin och Fierys panna. Calle T.T. Hingstarna Benjamin S.H. kliar sin kompis på ryggen Calle, Benjamin S.H och Amarock. Calle Amarock i tät Benjamin, Newlight och Calle Red Red Love och Indra Silas In Love Silas ..

Läs mer
  • 1 240 visningar
  • 3 Comments

Att ha åkt snabbt

Vilket Elitlopp det blev i år. Vi var ej på plats utan har suttit klistrade vid tvn större delen av dagen. En mycket imponerande vinnare men oj vad struligt innan. Tyvärr kommer man nog minnas det mest. Synd. Publiken verkade vara i form och vädret var på topp. Härligt! Här ovan ser ni två gentlemän som såg till att stämningen på E-läktaren alltid var på högsta nivå. I lördags var Ultra på Solvalla. Oerhört varmt. Nästan 30 grader. Ultra Bright 3a. Va..

Läs mer
  • 1 070 visningar
  • 1 Comment

Vinnare nr 12

Bild Marion Wenz Neon Hagh fick äntligen vinna! Så roligt! Efter debuten har det mest strulat men nu var han kanonduktig. Neon travade 1.15.7 2140m på lätta ben med Robin i sulkyn. Stort Grattis till ägaren Göran Häggerud som även har fött upp denna skönhet...

Läs mer
  • 1 899 visningar
  • 9 Comments

Att summera gårdagen

Greta Silas 5a. Gick nytt rekord i sin årsdebut. Blev lite stum till slut men blir nog bättre nästa gång. Utvecklats under vintern. Neonetta G. H. 3a. Skötte sig jättefint från ett svårt spår. Klarade störningar från konkurrenterna och hängde med bra ändå in i mål. Positivt. Hasty Helene blev strul med kusken och Dennis fick hoppa in. Värmningen var bra men till loppet blev hon stressad o irriterad. Fick ej rytmen att stämma. Kollas upp i veckan. Cingvar..

Läs mer
  • 972 visningar
  • 0 Comment

Vinnare nr 6

Taggar:

Tjooohooo!!! Kosmopolit du Gull tog hem segern i lopp 7. Fine Kosmos gjorde ett kanonlopp där han fick gå nästan halva loppet i dödens. En riktig kämpe som sedan övertog ledningen och bara drygade ut försprånget till de andra. Härligt! Massor grattiskramar till Heiki och Bengt och Skötaren Hannah! ..

Läs mer
  • 2 222 visningar
  • 15 Comments

Att summera Mantorp

Vi har lämnat Mantorp och kör mot Kalmar i snabb takt för att hinna med att köra i lopp 1. Är på håret. Dessutom har Robin drabbats av maginfluensa och får stå över styrningarna ikväll. Ecupos Ahla 5a. Känns väldigt stark men blev för bra med barfota runt om. Behövde vikt bak. Känns formstark. Tom C Coger 6a. Fick ett struligt lopp. Konkurrenterna körde i halvspår så det var svårt att komma fram. Fick en bra genomkörare...

Läs mer
  • 952 visningar
  • 0 Comment

Att stå stabilt

Vi är nu en bit på väg. Hästarna står lugnt och stabilt i den nya bilen. En dröm att köra. Håll tummarna för oss idag!..

Läs mer
  • 1 603 visningar
  • 8 Comments

Att va busig

..

Läs mer
  • 958 visningar
  • 0 Comment

Att förbereda

Här står Ecupos Ahla och funderar på hur han ska kunna vinna lopp två på fredag på Mantorp. Plättlätt hälsar han! Idag har de flesta av hästarna som ska tävla på fredag fått nya skor. Mahry Silvio har gått ett lätt ridjobb. Hasty Helene, Habitat, Flybury Am, Kosmopolit du Gull, Gigant Coger, Victoria Knick och Goliath Boko har gått på rakbanan. 2-åringarna har joggats på slingan. Vi har även friserat tävlingshästarna och packat utrustningen. Oj va..

Läs mer
  • 1 131 visningar
  • 1 Comment