Att rivstarta en vecka
Charlie med sin lille Pysen Ny vecka och vi rivstartade kan man säga. Nästan 30 hästar har blivit tränade. Full fart i stallet. Vädret har varit med oss och det har varit en fin höstdag. Ultra Bright var riktigt på hugget. Hon var nästintill omöjlig att fånga i hagen. Varje gång jag närmade mig Drottningen med min pelletsskopa så gjorde hon glädjeskutt, sprang retfullt runt mig, körde upp huvudet och sparkade bakut. Pelletsen bara fnös hon åt. Haha! K..
Läs mer- 939 visningar
- 1 Comment
Att ha ny fotograf
Vackra guldskimrande Hypnose Elin har tagit över rollen som fotograf i familjen. I alla fall för en dag. Vad tycker ni ska hon få fortsätta? Different In, Victoria Knick och Anomura vill in. Våran Edvin o bollen såklart Gentlemannen Devs D'Amerique Gloriant Silas pysslas om Neonetta G.H solar sig Engine Interface i sin hage Benjamin S.H. och jag..
Läs mer- 1 212 visningar
- 4 Comments
Att ha söndan
Väldans bra med höstlov. Stallet fullt med hjälpredor. Elin alltid redo. Ebba är en duktig hästtjej. Sigge är en härlig kille som är full av skojiga upptåg. Ultra Bright o Kosmopolit du Gull fick ingen vilosöndag idag Joline S vädrar mat å vill in precis som Booggie Woggie och Gumman Sisu. Sigge tar in Cingvar T.T. En riktig hästkarl. Kuskförstärkning i stallet ..
Läs mer- 1 081 visningar
- 3 Comments
Att ha den bästa
Tror vi har den bästa farfarn man kan ha. Han finns alltid till hands när man som mest behöver honom. Han ställer alltid upp. Han älskar sina barnbarn o dom honom. Häromdagen var vi med på en nyponplockarutflykt och hjälp vad många nypon det fanns. Alla buskar var alldeles röda. Vi plockade massvis och har nu druckit flera liter nyponsoppa. ..
Läs mer- 1 064 visningar
- 3 Comments
Vinnare nr 38
Cingvar T. T. var jättestark och fin. Har en stor kapacitet inom sig. Får han bara ordning på aktionen kommer det att bära långt. Detta var Cingvars fjärde årsseger. Roligt att Marcon Ladys sista avkomma levererar. Tycker det är synd att hon inte fått nån utmärkelse för sina fina avkommor. Massor med Grattis kramar till duktiga Skötaren Alexandra! ..
Läs mer- 1 216 visningar
- 5 Comments
Att presentera dagens resultat
Lite barnarbete är aldrig fel. Hahaha! Skämt å sido. Hästarna äter på våra fina trästaket. Barnen har höstlov o börjar bli rastlösa efter att ha varit hemma en vecka. Så eftermiddagen har spenderats med att måla stolpar. Superduktiga och hjälpsamma små bebisar har vi! Carlos Lucky försökte köra framåt i starten och pressade henne lite för mycket o hon gick då över i galopp. Vi tar nya tag. Different In 5a. Fick ett bra lopp men har ej den rätta formen...
Läs mer- 894 visningar
- 0 Comment
Att presentera en nykomling
Fiery Heart e Weingartner-Lady Value Låter Lady Value bekant? Ledtråd? Ok. Vi har en av hennes andra avkommor i vår träning och den pållen har sprungit in 4 miljoner. Ja nu listade ni nog ut det va? Monark Newmen. Alltså är denna yngling en halvbror till just honom och visst påminner de om varann. Finns många likheter. Rumpan. Huvudet. Kroppsbyggnaden. Psyket. Påminner en hel del om Kungen i unga år. Ska bli spännande att få följa denna kille. Fiery Heart har v..
Läs mer- 978 visningar
- 2 Comments
Att ta avsked
Neon Silas och Flybury Am trivs i sina nya boxar. Även Skogans Survivor har det bra medans Gloriant Silas fokuserar mer på mat. Victoria Knick har varit på massage. Imorgon blir det rakbanejobb för damen. Sebbe Skoog har tråkigt nog slutat hos oss. I fredags jobbade han sin sista dag på jobbet. Sebbe har varit hos oss i stallet i många år så denna veckan har det varit riktigt tomt. Nu ska Sebbe fokusera på skolan ett tag och vem vet kanske kommer han tillbak..
Läs mer- 1 275 visningar
- 3 Comments
Att få en ny häst i träning
En fin dam med en portion humör har anlänt till stallet. En fuxa. Som ni vet har vi lyckats ganska bra med just fuxar (tex Viola Silas o Red Red Red) så det känns spännande att få in denna skönhet i träning. Damen vid namn Joline S e Joke Face är redan inkörd. En mycket rolig dag med många besökare i stallet. Vi har hunnit med en hel del. Återvinningsstationen och Lantmännen har fått sig ett besök. Kari han fixar o förbereder staketen inför vintern. N..
Läs mer- 1 213 visningar
- 3 Comments
Att ta en dubbelseger
Hannah en lycklig Skötare till bla Ultra Bright och Earthquake Neo En sån lyckad dag igår! Lastbilen full med överlyckliga ägare. Så roligt! Gloriant Silas var lite stressad i värmningen o het under loppet men avgjorde lätt. Han har verkligen utvecklats. Earthquake Neo har aldrig känts så fin i travet som nu. Fick till tekniken perfekt o kunde köras från start. Fick ett bra lopp i rygg på favoriten o avgjorde säkert till slut. Tränaren kö..
Läs mer- 1 148 visningar
- 2 Comments


Lämna ett svar