Vinnare nr 1
Ecupos Ahla tog stallets första seger för året. Detta var även Ecupos första start för oss och för Kusken Robin var det första starten i comebacken. Så roligt alltihop! Ecupos Ahla var väldigt laddad. Nära att han straffade bort sig i galopp. När han väl fick ordning på benen var han helt överlägsen. Roligt att han har tagit åt sig av vår träning och framför allt att han trivs. Grattis till Ägarna och till Skötaren Talal! ..
Läs mer- 1 374 visningar
- 4 Comments
Att summera
Caliber o Alexandra Cingvar T.T. 3a i montedebuten. Blev störd i sista kurvan annars hade han varit tvåa. Såg fin ut och får prova fler gånger i monte. Kul! Neon Hagh klarade starten fint och fick ledningen. Väl där slappnar han av och blir ofokuserad o tappar rytmen. Galopperade. Ändrar lite till nästa start. Caliber T.T. kändes fin och bra vilja på upploppet. Kom 5a. Gamlingen kan än. Sååå roligt att sååå många var intresserade av att gå med i In Lo..
Läs mer- 982 visningar
- 0 Comment
Att bjuda på tips
En hel del att göra i stallet igår och det är ju superroligt. Charlie hjälpte till extra också. Här ser ni henne ihop med Anomura. Idag blir det väldigt kul. Alltid extra pirrigt när V75 anländer till Kalmar. Vi är taggade! Här kommer några tips till dagen Cingvar T. T. har gått ett bra jobb. Känts fin i veckan. Starten kan vara oroväckande annars är han med i segerstriden. Neon Hagh tränat bra. Kan vara lite stressig i starten. Platschans. Caliber T.T..
Läs mer- 1 025 visningar
- 0 Comment
Att visa några ungdomar
Indra Silas o Alexandra Tog lite bilder förra veckan på några ungdomar som skulle ut och träna. Idag var det åter dags för dom att svettas lite. Newlight Coger Amarock Lillmarie Komp..
Läs mer- 955 visningar
- 0 Comment
Att få en hälsning
Fina Viola Silas skickade en hälsning för nån vecka sedan. Hon ser ut att vara rund, pigg och glad. Tack gulliga Linda för bilden! Har fått problem med min rygg. Igen. Hopplöst. Blir så begränsad. Ryggen styr hela kroppen. Är ett skit. Elin har varit hemma o sällskapat mig. Vi har pusslat o ,tro det eller ej, lyssnat på sagokassettband. Ni vet såna man måste vända på för att lyssna på andra sidan. I sagan så plingar det varje gång man ska vända blad i b..
Läs mer- 1 182 visningar
- 2 Comments
Att sammanfatta Ultra Brights år
Ultra Bright har haft ett kanonår med många höjdpunkter och hela 3040000 kronor intjänat. Ja vilket år med hela 8 segrar och en andraplats på 10 starter. Stochampionatsvinst som kronan på verket. Efter att ha haft en hyffsad treårssäsong med lite skavanker så öppnades 4-årssäsongen upp med en andraplats på Jägersro. Spurtade väldigt bra på upploppet men hann inte riktigt fram. I andra starten åkte vi till Halmstad för att deltaga i V75. Ultra vann på..
Läs mer- 1 175 visningar
- 1 Comment
Att presentera 2-åringarna
Elin och Neonetta G.H är riktiga kompisar. Anomura kom i höstas. Har dåligt självförtroende och är väldigt rädd för saker. Har växt mycket sista tiden. Fint steg. Jobbar mycket med hennes muskelmassa. Gillar ej att stå stilla och vänta. Förtjust i Victoria Knick. Flybury Am var väldigt tidig och stark i jobben i höstas. Gjorde två starter men galopperade i båda. Stressade upp sig mycket i startögonblicket. Vi bestämde oss för att kastrera honom. Har..
Läs mer- 1 367 visningar
- 4 Comments
Att ha skodag
Devs D'Amerique startar imorgon. Kan vara hans sista start. Gunte har haft skodag. Många av våra hästar har fått nya skor. Neon Silas har gått i backen ihop med sin kompis Hurricane Silas. Veterinär L-G har varit på besök. Habitat är omkollad. Behandlingen har hjälpt så nu tränar vi på. Jipppppi! Amarock är kollad och får nu vila i boxen några dagar. Daisy är förtjust i sin boll. Damer på rad. Gumman Sisu, Boogie Woggie o..
Läs mer- 1 214 visningar
- 3 Comments
Att bli stor
Våra fina välskapta fölungar har blivit chippade. Snart får de ett pass. Det måste alla travhästar ha så man vet vem som är vem. Vi har även skiljt fölen från mammorna så nu inleds ett nytt skede i livet för de små. De går nu ihop med sina jämnåriga kompisar. ..
Läs mer- 1 034 visningar
- 2 Comments
Att ha det småkyligt
Farmer Jack tycker livet är helt underbart nu. Han får träna och leka i hagen med sina kompisar Caliber T.T. o Wish Bone. Brrrr! Idag har det varit kyligt i luften. En extra tröja har behövts och varmare strumpor än vanligt. Vi har fått höleverans o gödselcontainern har tömts. Greta Silas har ridits och i eftermiddag har hon blivit rakad. Gloriant Silas, Blixten, Tom C Coger, Hasty Helene, Goliath Boko och Viktoria Neo har också gått ridintervaller...
Läs mer- 1 047 visningar
- 1 Comment


Lämna ett svar