Att presentera en ny häst
En ny häst har anlänt till gården. Det är en ganska storväxt dam vid namn Rejah. Om man låter ordet rulla lite på tungan så låter namnet som ett riktigt äkta italienskt vin som man dricker med sin kära vid havskanten i nåt varmt sydländskt land. I solnedgången såklart. Prova får ni se. Hur som helst. Rejah är en trevlig och snäll dam. Hennes pappa heter Maharajah och han kräver ju egentligen ingen närmare presentation eller hur? Super..
Läs mer- 935 visningar
- 1 Comment
Att få betyget MVG
Igår hade vi lite hjälp i stallet av en riktig superkusk. Selade själv. Drog på sig hjälm å gummibyxor på 2 sekunder. Haha! Körsugen kusk! Väl på rakan så körde han upp å bara tryckte på Tränaren. Ingen nybörjare här som ni förstår. Betyg MVG. Claes som superkusken heter har kört en hel del i sin ungdom och tom jobbat i travstall. Väldigt roligt med sån här proffshjälp! Välkommen tillbaka! Victoria Knick gick sitt första rakbanejobb efter be..
Läs mer- 1 032 visningar
- 1 Comment
Att träna på
Mycket som händer i stallet. Kari trimmar å håller fint på gården. Sebbe sopar å fixar. Martina har städat och borstat hästar tills de ser ut som glänsande diamanter. Alexandra har varit lite ledig. Vi andra har tränat å tränat å tränat. Hasty Helene och Neonetta G.H. har gått 8 intervaller på rakbanan. Allt väl med damerna. Playit Flax, Hurricane Silas och Gigant Coger har även dom gått på rakan. Britt Palema har njutit av en skrittrunda. ..
Läs mer- 1 013 visningar
- 2 Comments
Att berätta om dagen
Har ni sett? Vi har fått tillökning på gården. Denna onsdag har bjudit på ömsom sol ömsom regn. Så kan det va. Gäller att välja rätt kläder. Banjobb i Kalmar. Såååå roligt att så många var och tittade. Kul! Neon Hagh och Flybury Am kördes ett jobb ihop. Neon gick med sulky för första gången. Uppträdde mycket bra. Känns som att han kommer att starta som tvååring. Flybury kördes i långvagn. Även han uppträdde moget. Var någo..
Läs mer- 1 125 visningar
- 2 Comments
Att bjuda in till Fölsafari
Vi bjuder in våra hästägare att komma till stallet torsdagen 27 juli kl 16. Vi klappar alla fina hästar i stallet, går tipsrunda och grillar hamburgare på balkongen. Efter maten vandrar vi ner till vår fantastiska föl hage och beskådar de små fölen som njuter av sommaren precis i sjökanten. Medtag morötter. Anmäl er till Frida 0727-317813 eller till mailen fredrik@fredrikpersson.com senast 23 juli. Obs! Vid regn ställer vi in. ..
Läs mer- 867 visningar
- 0 Comment
Att börja en ny vecka
Ny vecka å nya möjligheter å utmaningar. I helgen fick jag värsta rycket och putsade alla våra fönster. Känner mig duktigast i hela världen. Verkligen inte ofta jag utför den husliga uppgiften ska ni veta. Herregud vilken skillnad det blev! Så in i bombens nöjd. Imorgon är det dags för Greta Silas att besöka Jägersro. Har haft lite problem med sina brunster men det har gått över nu. Förhoppningen är att hon ska sköta sig imorgon och då ska hon va..
Läs mer- 1 026 visningar
- 1 Comment
Att summera
Engine Interface förflyttade honom i sidled då tappade han balansen och galopperade. Kom i otakt. Tror inte banan passade honom heller. Novton galopperade i starten. Viktoria Neo var väldigt ojämn i loppet. Ibland tog hon i och ibland stannade hon upp å tappade fart. Får kolla upp henne nu i veckan. Kanske nåt som stör henne. Var snorig idag. Carlos Lucky bryter ner i första sväng. När Kusken korrigerar galopperar hon. Har varit väldigt fin m..
Läs mer- 830 visningar
- 0 Comment
Vinnare nr 18
Different In tog sin första seger för året. Låg långt bak i kön. Backades loss och kom längst ut å måttade in segern helt perfekt. Har haft en bra form länge och fick nu äntligen utdelning. Vann med en hals på den fina tiden 1.15.7 2160m och fick 25000 kronor i belöning. Grattis till ägaren Niels och Skötaren Hannah! ..
Läs mer- 992 visningar
- 2 Comments
Att bjuda på tips
Tycker vi piggar upp oss i regnovädret med den här härliga bilden på vackra blommor. Vet ni vilken sort det är? Engine Interface kändes väldigt bra senast. Tränat bra efteråt. Har favoriten en dålig dag tycker jag Engine har en bra chans. Carlos Lucky har varit ifrån ett tag. Är kanske lite ringrostig. Bra platschans från ett bra läge. Le Lahar har inte presterat som han visar i träning. Måste visa bättring innan vi tror på honom. Novto..
Läs mer- 994 visningar
- 1 Comment
Att invänta nederbörd
Ojojoj! Har ni kollat in väderleksrapporten? Regn väntar. Inte så lite heller. Massvis. Blir film och bakmys för barnen å mig. Helt ok det också. Flybury Am och hans jämnåriga kompisar har tränats på rakbanan idag. Det går framåt enligt plan. Inom en månad planeras ett banjobb för ynglingarna. Många besökare i stallet denna veckan. Det tycker vi är så himla roligt! Första skörden hö är inplastat. Gödning utspridd på åkern å nu lite re..
Läs mer- 1 025 visningar
- 1 Comment


Lämna ett svar