Att köra på rundbanan
Cedric Diggory Helt glömt visa er dessa bilder när vi körde på rundbanan. Det tyckte både vi o hästarna var roligt. Benjamin S.H. och Cedric Diggory Benjamin S.H. Bria Hagh och Besa Hagh Besa Hagh Fyra lovande ungdomar Bria Hagh Cedric Diggory..
Läs mer- 822 visningar
- 0 Comment
Att va årets lyckligaste
Nu är lastbilen på väg mot Skara för tävlingar ikväll. Innan avfärd kördes några av våra kanoner bla Hasty Helene, Hurricane Silas, Kosmopolit du Gull, Monark Newmen, Tom C Coger, Greta Silas, Farmer Jack, Earthquake Neo och Neon Hagh. Som ni ser är Robin nöjd med sina turer. Notera att Veckans Babe är på plats o nu är även han på väg till Axevalla. Flybury Am Alexandra med sin passis Ninja Måste berätta om dagens veckans kanske årets lyckligast..
Läs mer- 1 473 visningar
- 4 Comments
Att va Veckans Babe
Till Veckans Babe utser jag Rolf. Vår gode tålmodige vän Rolf som alltid har en trevlig historia till övers för den som vill höra på. Rolf bidrog förra veckan med både en ny sopkvast, kyllera, skjuts av Vickan och sitt eminenta sällskap och allt detta räcker mer än nog för att bli Veckans Babe. ..
Läs mer- 1 072 visningar
- 3 Comments
Att ha haft en kul dag
Kraftigt snöfall igår kväll gjorde att vi vaknade upp till en gnistrande vit morgon. I eftermiddag var det 7 plus så nästan all snö har försvunnit. Under första ridturen som Ninjas Nightwish och jag spenderade ihop så kändes det som på film. En film om arktis typ där allt är orört o ingen liksom har varit innan. Allt var helt tyst i skogen. Träden alldeles tyngda av snön. Solen strålade så ögonen bad högljudda böner om solglasögon. Men det var så magi..
Läs mer- 953 visningar
- 0 Comment
Att önska Alla en riktigt Glad Påsk!???
Vi önskar Er allihop en riktigt härlig o lugn o Glad Påsk! ????? Nu tar vi lite påskledigt i helgen. Vi ska umgås med släkten och gosa med våra små barn. Äta godis. Massor. Fika med bästisar. Läsa en bok. Spela spel och kolla på film. Ni har väl inte missat vår lilla påskfilm som ligger ute på Facebook och Twitter? Hannah, Elin, Erica och Alexandra håller ställningen i stallet i helgen. Kram på Er!..
Läs mer- 44 823 visningar
- 24 Comments
Att fira långfredag-i stallet
Ninjas Nightwish har haft besök av sin ägare Christian o se så glad hon blev. Denna långfredags morgon möttes vi av ett snötäckt landskap. Snö igen. Suck! Men inte mycket å gnälla över. Det är som det är. Vi har haft en mycket rolig dag med flera besökare och det berikar vår tillvaro. En massa godsaker har vi proppat i oss också. Tack alla! Hannah och Robin har varit o tävlat med Kosmopolit du Gull som kom 7a. Han hade lite otur med loppet. Kom inte rikti..
Läs mer- 1 259 visningar
- 1 Comment
Att visa bilder
Engine Interface och Habitat Här kommer några bilder från gårdagen. Playit Flax Hypnose och Playit Flax Mahry Silvio, Habitat och Engine Interface Habitat ..
Läs mer- 969 visningar
- 0 Comment
Att närma sig påsk o köra banjobb i Kalmar
Mycket som händer på gården. Vi kör på rakbanan och det är superkul tycker både vi och hästarna. Idag snöade det lite igen men det får man tåla. Påsken närmar sig o det betyder ledighet för barnen i familjen. Elin och jag har påskpysslat lite. Påsken är ganska lugn hos oss. Ett o annat ägg slinker ner förstås. Påskharen brukar konstigt nog gömma godisägg i trädgården varje påsk. Hur det nu går till??? Barnen tycker åxå det är aningens märkligt..
Läs mer- 1 250 visningar
- 3 Comments
Att köra på rakbanam
Benjamin S.H. Nu kör vi på rakbanan för fullt. För våra ungdomar var det absolut första gången de besökte rakan. En del var lite tittiga men över lag gick det kanonbra. Här ser ni några bilder. Boggie Woogie In Love Silas och Joline S. Cedric Diggory Boogie Woggie In Love Silas Lillmarie Komp Joline S. Gumman Sisu In Love Silas och Boogie Woggie Boogie Woggie, Lillmarie Komp, In Love Silas, Gumman Sisu och Joline S. Calle T.T. ..
Läs mer- 1 435 visningar
- 1 Comment


Lämna ett svar