Att ha glimten i ögat

Mer lekfull häst än Habitat får man leta efter. Här leker han med sitt grimskaft. Visst är han fin? Han har verkligen en härlig personlighet denna grabb. Alltid med glimten i ögat. Bodil o Tommy har varit på besök. Cedric Diggory poserar gärna med sina trevliga delägare. Han älskar besök! Monark Newmen får morötter o kel...

Läs mer
  • 1 097 visningar
  • 3 Comments

Att summera dagen

Rolf, Playit Flax och Tränaren En trevlig dag i Kalmar. Många besökare och det är kul! Hästarna gick bra. Hasty Helene och Flybury Am kördes 1.21 2100m. Båda känns bra. Siktar på att anmäla båda ungdomarna till den 23e. Salma Silvio och Gloriant Silas kördes 1.19 2100m. Salma var pigg o alert. Fin häst. Anmäls till den 23e. Gloriant var klart förbättrad. Anmäls till Mantorp. Playit Flax och Neonetta G. H. kördes 1.22 2100m. Playit närmar sig start med..

Läs mer
  • 1 551 visningar
  • 7 Comments

Att åka in till banan

Joline S, In Love Silas, Wish Bone och längst bort Fiery Heart. Åhh vad roligt att vara hemma igen! Borta bra men hemma bäst ni vet. Stämmer precis. Vi har ridit o kört hela dagen o det har regnat hela tiden. Bara gilla läget. Hurricane Silas, Greta Silas, Mahry Silvio, Tom C Coger, Victoria Knick, Engine Interface och Monark Newmen har känt på sanden. Imorgon åker vi in till Kalmartravet och kör banjobb med 12 hästar. De som ska åka in är Flybury Am (körs..

Läs mer
  • 925 visningar
  • 0 Comment

Att ha besökt Nice

En trevlig middag ihop med dessa båda Gentlemän och deras fruar hann vi med. Vi fick prova på alla möjliga skaldjur. En riktig upplevelse. Stort Tack för en rolig kväll! Vi har besökt ett fantastiskt land som bjudit oss på en massa god mat o dryck, magiska ställen, travbesök, nya trevliga bekantskaper och en hel del annat skoj. Vi har varit i Frankrike. Närmare bestämt Nice. En mycket välordnad resa med härliga medresenärer o en superbra guide. Vi har fått ..

Läs mer
  • 1 376 visningar
  • 5 Comments

Att va veckans Babe

Tänkte vi skulle börja med en ny serie här på hemsidan. Veckans Babe. Det kan vara en Hästägare, en Häst, någon i Personalstyrkan eller nån helt annan som är värd titeln Veckans Babe. Hur man utses är lite oklart... Juryn som består av hmmm typ bara mig går mycket på känsla. Veckans Babe är Alexandra. Hon har verkligen varit i hetluften denna vecka. Efter att första segern i karriären togs med Cingvar T.T. har telefonen gått varm. Travronden har varit h..

Läs mer
  • 1 122 visningar
  • 2 Comments

Att ha en jubilar

Oj vad tiden går fort när man har skojigt! Missat skriva här på hemsidan... Sorry! Igår hade vi en jubilar i stallet och inte vem som helst utan Bästa Ingvar! Stort Grattis!!!!..

Läs mer
  • 1 703 visningar
  • 14 Comments

Att nästan bli tårögd

Oj vad vackert det har varit idag! Solen har strålat o snön har sakta börjat smälta. Så fint så man blir tårögd. Haha! Inte riktigt men nästan. Ni förstår. Hasty Helene är allt bra med. Varvar ridträning med körning. Funderar på banjobb nästa vecka. Ecupos Ahla kördes av Tränaren idag. Var pigg i skogen. Victoria Knick verkar ok. Tränas för fullt. Blir banjobb framöver och start i början på april. Gloriant Silas har lämnat sitt ilskna humör bako..

Läs mer
  • 986 visningar
  • 1 Comment

Att blicka bakåt på månaden mars

2018 Har kollat lite bland gamla bilder o reflekterade över hur vädret skiljer sig från år till år. Kolla ska ni få se. 3 mars 2017 tog jag en bild av våra småttingar Newlight Coger, Calle T.T. mfl 9 mars 2016 höll vi på å bygga nytt staket 6 mars 2015 var vi ett helt gäng som körde på rakbanan. 12 mars 2014 hade vi kanonväder 23 mars 2013 hade vi lite snö och sol 11 mars 2012 var vi nere vid sjön o lekte 6 mars 2011 fikade vi ute o gr..

Läs mer
  • 1 077 visningar
  • 2 Comments

Att summera

Gårdagen var ett misslyckande. Caliber T.T. hade för hårt motstånd o tappade mycket sista biten. Ultra Bright kändes fin o fick ett fint lopp enligt planerna. När Kusken sedan lyfte ut Drottningen accelererade hon o tappade rytmen o rullade över i galopp. Riktigt surt. Hade varit minst tvåa annars. Vi får kolla upp Ultra nu så allt är som det ska. Om allt är bra siktar vi på påsk. Britt Palema var bra med värmning o allt men när bilen släppte fältet bö..

Läs mer
  • 919 visningar
  • 0 Comment

Att ha haft en händelserik vecka

Denna vecka har vi fått uppleva storm, snö o sol. Blir en del merjobb för oss men inte mycket att göra. Vädrets makter styr ingen över. Skolbussarna inställda idag så barnen har myst hemma. Imorgon är det dags för V75 i Halmstad. Tränaren siar. Caliber T. T. rids av Alexandra som har toppform. Premiär för Caliber i monte. Blir intressant. Britt Palema blir gynnad av att gå barfota. Bra läge. Hyffsad platschans. Ultra Bright årsdebuterar. Har fått mycket..

Läs mer
  • 1 096 visningar
  • 3 Comments