Att va lik
Fick en bild skickad till mig. Ser ni vem det är? Kan inte bestämma mig för om det är Börje Gunnarsson eller Tom Cruise. ???..
Läs mer- 1 059 visningar
- 1 Comment
Vinnare nr 3
Foto Tom Göransson Elliot Coger denna fantastiska häst! Igår tog han sin 19e seger i karriären. Fick ett drömlopp o vann väldigt lätt o säkert till slut. Kommer få en fin säsong igen. ..
Läs mer- 2 274 visningar
- 17 Comments
Att summera gårdagen
Foto Tom Göransson Neonetta G. H. (bilden) kvalade på 1.20. Fungerade jättebra. Har utvecklats mycket sista tiden. Flybury Am kom 7a. Är mer harmonisk. Har lite problem med tempoökningar. Vi får ha tålamod med honom så kommer det bli bra tillslut. Hasty Helene kom 3a. Gick jättebra! Kördes invändigt. Lucka o spurtade bra. Blir intressant framöver. Different In galopp i starten. Tappade för mycket. Gör nån start till innan avelskarriären tar vid. Salma S..
Läs mer- 915 visningar
- 0 Comment
Att bjuda på tips
Flybury Am känns stabilare nu när han är valack. Hoppas han ska sköta sig. Hasty Helene varit fin i jobben o gjort allting rätt. Hoppas hon kan vara på plats. Different In fungerade bra i ett jobb förra veckan då hon testades i monte. Möter några bra men kan nog vara på plats. Elliot Coger har kommit tillbaka efter ett litet uppehåll med skadeproblem. Körs försiktigt och hoppas på chans ändå. Salma Silvio tränar väldigt bra. Ska bli intressant att pro..
Läs mer- 1 030 visningar
- 1 Comment
Att ha en speedkula i stallet
Fem små sötnoshingstar som längtar efter att få köras in i augusti. Elin o jag har camperat hela dagen o det är som vanligt en riktig höjdare. Besök hos revisorn och affären har vi hunnit med. En del pappersfix har vi donat med o några samtal har avverkats. Efter det blev vi så sugna på chokladbollar så jag satte genast lilla konditorn i arbete och som ni ser hade hon inga större invändningar mot det. I stallet har det tränats, skotts o pysslats. Förber..
Läs mer- 1 205 visningar
- 1 Comment
Att summera banjobbet
Riktigt snygg framsida på Kalmarprogrammet denna veckan! Hurricane Silas och Gigant Coger kördes 1.20 2100m. Harry har mognat och är mer travsäker. Kvalklar. Gigant har tagit åt sig träningen bra i vinter. Stark i kroppen. Snart startklar. Kosmopolit du Gull och Victoria Knick kördes 1.18 2100m. Kosmos kändes jättefin. Fungerar bra och startar inom kort. Victoria var också fin. Lugn o harmonisk. Smidig i travet. Startar snart. Goliath Boko och Tom C Coger kö..
Läs mer- 880 visningar
- 0 Comment
Att ha vår i sikte
Vilka fina vårdagar vi har nu. Solen strålar. Dock lite kyligt på nätterna men nu är det på väg att vända. Farmer Jack 2a igår på Halmstad med Tränaren. Var jättenöjd med Jackie. Har varit borta väldigt länge o gjorde en bra comeback. Hade bra spänst i steget. Har en spännande säsong framför sig. Ninjas Nightwish 2a ikväll med Robin på Jägersro. Barfota o det funkade bra. Fick ett bättre steg. Robin gav henne ett bra lopp o hon kämpade hela vägen ..
Läs mer- 891 visningar
- 0 Comment
Att va Veckans Babe
Veckans Babe går till goa Caroline som kom o kramade om sin Amarock i helgen o gjorde han så glad. Återseendet var känsloladdat o man kunde ana både en o två tårar hos både Amarock o matte. Efter att ha setts varje dag i över ett år så har de två nu varit skilda åt några månader och ni ser lyckan. Caroline hade med sig en hel ICA-kasse med morötter o äpplen till sin guldklimp o det gjorde hans dag...
Läs mer- 963 visningar
- 2 Comments
Att ha haft det lovely
Åhhh vilken lovely helg vi har haft!!!! Idag SOOOOOL o VIIIIINDSTILLA. Tänk er känslan. Älskar! Och sen några härliga människor på det. Kan knappast bli bättre. Vi har haft en ganska lugn helg. Lite fotboll o fix med allt möjligt. Imorgon o resten av veckan är det full fart. Farmer Jack gör comeback i Halmstad imorgon o det blir väldigt intressant. På tisdag ska Robin o Ninjas Nightwish åka till Jägersro och tävla. På onsdag är det banjobb i Kalmar som..
Läs mer- 926 visningar
- 0 Comment
Att välja hingst
Det börjar bli hög tid att fundera på hingst inför årets avelssäsong. Monark Newmen är en riktigt snygg Herre med ett fantastiskt psyke. Hans stam är intressant o han är mycket prisvärd. På tävlingsbanan gör han alltid sitt bästa och andraplatsen i Derbyt går inte av för hackor...
Läs mer- 866 visningar
- 0 Comment


Lämna ett svar