Att va med från början
Amarock är en speciell häst där vi minst sagt har varit med från början. Hans snygge far, Manhattan Sassy, hade vi i träning under några år av hans karriär. Ägarna (Caroline o Leif) till "Hatten" ville betäcka sitt sto med den pampige hingsten. Betäckning gick galant. Efter några provförsök så fattade Manhattan galoppen. Visst är han en riktig skönhet? Här ser ni resultatet. Amarock är en stilig pojk. Inkörningen gick smidigt. N..
Läs mer- 1 497 visningar
- 1 Comment
Att ställa in tävlingarna
Morgondagens tävlingar på Kalmartravet är tyvärr inställda. Snöovädret ställer till det för oss...
Läs mer- 853 visningar
- 1 Comment
Att ha snökaos
Vilket snökaos vi befinner oss i!!!! Jesus amalia! Snö. Snö. Snö. Kommit en del men värst är vinden. Denna bitande isande vind som blåser hårt från sidan. Bara att bita ihop. Snart är våren här. Vi rider o kör väl påklädda. Hästarna får komma in lite tidigare än vanligt o det har de inget emot alls...
Läs mer- 1 139 visningar
- 3 Comments
Att gå på Travgala nr 2
Igår flög vi hem för att fortsätta vår Gala helg. Kalmartravets Gala stod på tur och hjälp vilken höjdarkväll det blev!!!! Ultra Bright tog hem ALLLLLT!!!! Elliot Coger kammade hem två priser. Monark Newmen fick även han ett pris. Ett specialpris o det var han värd. Heiki o Bengt ärades med priset som Årets Hästägare. En riktigt go kväll med VÄRLDENS BÄSTA ÄGARE O KOMPISAR! Känner mig så himla glad o lycklig över alla människor vi får äran att lär..
Läs mer- 1 581 visningar
- 6 Comments
Att gå på Travgala nr 1
Wooooow!!!!!!! Vilken helg vi har haft! Vi började i fredags med att flyga till Stockholm. Där tvingades Tränaren ut på en liten shoppingrunda till sin stora glädje... Haha! Ett MÅSTE försökte jag förklara. Efter denna pärs i Tränarens liv så laddade vi på hotellet inför kvällen. Å kvällen den var toppen. Bra underhållning. Bra o välordnad Gala. Dans halva natten. Allt har varit kanon! Blev inga priser men oj vilken rolig kväll o härliga människor. Lov..
Läs mer- 1 034 visningar
- 1 Comment
Att ha torsdag
Fyra små söta damer på rad. Känner ni igen dom? Inte så lätt. Ska berätta för er. Från vänster ser vi Joline S., Boogie Woggie, Gumman Sisu och Lillmarie Komp. De jobbar på tre dagar i veckan. I slutet på mars börjar vi träna på rakbanan i lite snabbare fart. Kyligare vindar och mer snö har anlänt. Bara gilla läget. Gloriant Silas, Anomura, Engine Interface, Playit Flax, Gigant Coger och Victoria Knick har joggats i skogen. Hurricane Silas, Goliath Boko..
Läs mer- 917 visningar
- 0 Comment
Att visa bilder
Tom C Coger, Hypnose och Gigant Coger ute på skogspromenad. Tog några bilder i måndags. Bjuder på dom. Fina Hannah Talal o Engine Interface Elin selar Victoria Knick och Hannah Elin och Newlight Coger Habitat o Gunte Amarock Duktiga Talal Cedric Diggory o Tränaren Benjamin S.H. Fiery Heart Talal och Ecupos Ahla Diana Newmen och Mahry Silvio Alexandra och Mahry Silvio Tom C Coger, Alexandra, Cingvar T.T. o Goliath Boko i bak..
Läs mer- 1 117 visningar
- 0 Comment
Att skriva om dagens banjobb
Underbara tulpaner! Våren är nära. Farmer Jack och Ultra Bright kördes 1.23 2100m. Bra spänst över mål. Båda känns mogna att starta. Farmer siktar på Kalmar den 2e. Ultra siktar på Halmstad den 3e. Habitat och Ecupos Ahla kördes 1.23 2100m. Habitat var lite het och något trött sista biten. Ahla såg fin ut och siktar på Kalmar den 2e. Flybury Am och Greta Silas kördes 1.25 2100m. Banan blev tungsprungen på slutet. Flugan uppträdde mera moget o stabilt. ..
Läs mer- 1 133 visningar
- 2 Comments
Att ha vårkänslor
Tjohooo!!!! Nu är det vår! Otto har fått tillbaka sitt långa släp o uppvaktar kvinnan i sitt liv flitigt o envist. Nästan lite påstridigt. Han vet vad han vill Otto. Han fäller upp släpet, rasslar med dom och trumpetar högt o tydligt. Omöjligt att inte förstå vad han vill. Visst är han vacker? Otroligt att naturen kan skapa en sån fantastisk varelse. Varje fjäder stämmer helt perfekt in i mönstret. Makalöst vacker. ..
Läs mer- 1 914 visningar
- 12 Comments


Lämna ett svar