Nyheter

Att presentera Mahry Silvio

Den här fina damen anlände till gården igår. Så himmelens fin! Mahry Silvio är namnet på skönheten. Hon är 5 år och har tjänat ca 150000 kronor hittills och tagit en seger. Pappa till Mahry är Maharajah. ..

Läs mer
  • 1 410 visningar
  • 7 Comments

Att ha kört banjobb

Hasty Helene (på bilden) och Hurricane Silas kördes 1.22 2140m. Hasty var lugn, harmonisk o stark med bra spänst. Redo för kval. Hurricane är fortfarande lite valpig. Gått framåt sen sist. Behöver träna på lite till innan han är färdig. Playit Flax och Neonetta G. H. kördes 1.25 2140m. Playit var fin. Travade på och kändes stark. Behöver komma ner i tempo. Är på rätt väg. Neonetta var första jobbet sen premieloppet. Känns starkare och är snart kvalkl..

Läs mer
  • 819 visningar
  • 0 Comment

Att skritta

Engine Interface -12 grader när Gunte öppnade upp stallportarna tidigt på morgonen. Rekord för året. Vi har skrittat mycket med hästarna i skogen. Bäste Ingvar förgyllde fikat med semlor. Ingvar han kan han. Gunte har skott hela eftermiddagen. Imorgon är det dags för Kalmarjobb. Utöver de andra hästarna tar även med oss Go For Bananas till banan. Vår nya häst Salma Silvio. ..

Läs mer
  • 836 visningar
  • 0 Comment

Att åka till Frankrike

Idag påbörjar fina Anguilla River sin resa mot Frankrike. Hon mellanlandar nån dag i Holland för att sedan komma fram på onsdag. Anguilla är ett av våra inhyrda fölston. Hon kommer att föla i Frankrike och sedan betäckas med Cash and Go. En lillebror till självaste Bold Eagle. ..

Läs mer
  • 914 visningar
  • 0 Comment

Att ha haft en härlig helg

Åhh vilken helg vi har haft! En sån man sparar och tar fram när livet känns mindre innehållsrikt än vanligt. En hel del ridning har det blivit för våra barn. Vi har ju två små ursöta ponnysar till låns ett tag och det är roligt. Vi har haft familjemys. Min syster har varit hemma en sväng och det är inte ofta så extra kul när vi ses. Tränaren har fixat matupplevelser utöver det vanliga vid spisen. Synd bara att jag varken kände doft eller smak men d..

Läs mer
  • 925 visningar
  • 0 Comment

Att ha baciller i huset

Bjuder på en bild från när det var sommar, sol, grillat, vinkvällar, iskall Prosecco, värme o goa vänner. We love! Längtar! Bara några månader kvar! Förkylning och feber har slagit till mot familjen Persson. Några av denna veckans dagar har gått åt till att kurera oss mot bacillerna som härjar runt. Uppfriskande juicer har pressats i rasande fart bestående av mestadels ingefära och citron. Till barnens förtjusning... En hel del papper har gått åt men nu ..

Läs mer
  • 879 visningar
  • 0 Comment

Att summera gårdagen

En gammal bild på Skalvet när han rullar i hagen Ninjas Nightwish 4a. Fick en galopperande häst framför sig men klarade av det bra. Blev ett långt utdraget fält. Fick jaga hela loppet. Godkänd. Earthquake Neo 3a. Banan var lite hård så travet blev lite stötigt. Fungerade bättre när vi körde fortare. Spurtade väldigt bra och tog hela tiden på ledaren. Var bara en längd efter ledaren i mål. Skalvet har mycket bra form...

Läs mer
  • 1 009 visningar
  • 2 Comments

Att pyssla med lite av varje

Farmer Jack har fått skön massage Det har hänt lite även idag. Gunte har haft skodag och många av våra hästar har fått nya skor. Missa inte filmen på vår Facebooksida när Gunte skor Lillmarie Komp. Martina har städat Personalutrymmena och gjort så himla fint. Hon har även pysslat om Talals hästar eftersom Talal har varit ledig idag. Charlie jobbade sin sista dag hos oss för denna gång. Är övertygad om att vi ses igen men nu går Charlies flyttlass till..

Läs mer
  • 1 110 visningar
  • 1 Comment

Att köra i regn

Calle T.T. och Alexandra ska ut i regnet på en motionsrunda. Blött o skitigt idag men det har gått bra att köra ändå. Breven med all viktig info till In Love Silas nya ägare har skickats iväg. Imorgon ska Indra Silas operera bort sin lilla benbit som sitter lite fel o kan störa henne i framtiden o det vill vi ju inte. En ny spännande häst är på väg in i stallet. Berättar snaaaart. Håller er på halster några dagar till. Cedric Diggory selas på av Gunt..

Läs mer
  • 1 011 visningar
  • 0 Comment

Att presentera VINNARNA!!!

Fina In Love Silas! Godmorgon alla Glada! En sån underbar dag vi vaknar till. Solen lyser och alla fåglar kvittrar. Vårkänsla! Sitter i köket och har precis dragit 25 vinnare!!! Så kul! Grattis till alla er! Nu börjar en ny del i era liv. Nämligen det UNDERBARA TRAVLIVET! Haha! Ok nu kommer presentationen av de lyckliga. Alla vinnarna kommer få brev hemskickat nu i veckan och där står all information. Vi planerar att ha ett uppstartsmöte söndagen 11 februari..

Läs mer
  • 2 018 visningar
  • 12 Comments