Att va redo inför kvällen
Fredag o ikväll är det tävlingar i Kalmar. Oj vad spännande det ska bli. Ryktas om en dubbel. Vem vet? Trevlig dag med många fina hästar tränade. Different In står så fin o redo o klar för att lastas upp på lastbilen. Kari sopar o gör rent på gårdsplanen. Gunte selar Habitat och sen kör dom iväg. Go For Bananas o Talal Daniel på besök hos sin fina In Love Silas. Alexandra blickar framåt o uppåt Robin ska ut o köra Calle T.T...
Läs mer- 1 102 visningar
- 2 Comments
Att ridas in
Elliot Coger och Hannah ute o joggar. Dagen har gått fort. Vi har kört o ridit. Greta Silas och Flybury Am gick ett mycket bra ridjobb. Båda kändes starka. Mahry Silvio har ridits in. Det gick toppen. Imorgon känner vi lite på sanden. Diana Newmen och Tränaren har joggat i skogen. Ninjas Nightwish, Viktoria Neo och Cingvar T.T. har skrittats i Blekinges skogar. Robin och Calle T.T. Amarock Skogans Survivor kollades idag. Hoven har ej läkt ut ännu. Bli..
Läs mer- 867 visningar
- 0 Comment
Att va hästägare
Ikväll har vi en Gästskribent på hemsidan. Det är Jonas vår käre vän som sitter bakom tangenterna. Han berättar lite om sitt hästägande. Läs o njut! Livet som hästägare 1.0- att drömma fast lite närmare verkligheten Hej! Tänkte berätta lite om hur det är att mitt i livet bli hästägare för första gången och det är framför allt riktat till er som ännu inte provat men självklart ingen förbjuden läsning för redan inbitna. Vi var ett gäng som h..
Läs mer- 921 visningar
- 0 Comment
Att presentera en ny häst
För nån vecka sen anlände Salma Silvio till gården. En sexårig ung dam e Ken Warkentin som har tjänat 561000 kronor. Det ska bli roligt att få träna denna madam. Hon har redan fått känna på sanden några varv. Äger gör Stall Silvio AB. ..
Läs mer- 857 visningar
- 0 Comment
Att inte tro sina ögon
Denna donnan har varit hemma idag o lekt med mig o lille Ymil som den svarta skönheten på bilden heter. Väldigt roligt att kunna spendera lite tid ihop. Värdefullt! I bakgrunden ser ni Besa Hagh, Bria Hagh, Red Red Love och Indra Silas. I Kalmar gick det bra. Vi körde lite förberedande inför fredagens starter. Ultra Bright och Farmer Jack gick ett lugnt jobb. Båda kändes fina. Ett jobb till i Kalmar väntar innan de är startklara. Tränaren har varit ute o ..
Läs mer- 1 267 visningar
- 5 Comments
Att ha haft besök
Milt och snön håller helt på att försvinna. Mycket ridning på schemat. Kari har gjort ett bra jobb med banan. Robin har gjort sin första jobbdag o han lär ha lite träningsvärk imorgon. Vi har tränat en hel del av våra hästar närmare bestämt 34 stycken. Skogans Survivors konvalescens börjar gå mot sitt slut. På torsdag kommer veterinären och röntgar benet o är allt ok så kan Skogans börja gå ut i hage och det tror jag att han skulle gilla. Med Indra ..
Läs mer- 1 101 visningar
- 1 Comment
Att höra comeback
Robin är tillbaka i stallet. Wiiiieeee!!!! Ny vecka. Nya utmaningar. Nu kör vi! ..
Läs mer- 876 visningar
- 0 Comment
Att träffa In Love Silas ägare
I eftermiddag hade vi möte i stallet med In Love Silas nya delägare. Det var ett glatt gäng som möttes upp på gården. In Love Silas fick mycket kel och morötter och det hade hon inget emot. En del hade åkt en bra bit. Tror Eskilstuna var det längsta. Linköping och Malmö tar också en stund att åka ifrån. Var roligt att träffas! Nu väntar en spännande tid. Att få följa fina In Love Silas framtid. Ni som inte kunde deltaga på mötet kommer få papper hem. S..
Läs mer- 1 353 visningar
- 5 Comments
Att visa bilder
Idag har hela familjen Persson haft stalltjänst. Barnen har dammsugit, sopat stallgången, fodrat o tagit in hästar. Verkligen go hjälp! Visar några bilder jag tog i i veckan när vi var inne på travet o körde jobb. Hästarna som syns är Playit Flax, Hasty Helene och Neonetta G.H. ..
Läs mer- 857 visningar
- 0 Comment
Att jobba på
En vinterdag som har varit kylig och dimmig. Vi har tränat på. En lite kämpig årstid det här men allt har sin charm. För varje dag kommer vi närmare våren. Det har blivit Elins tur att bli förkyld. Lilla stackarn. Gårdagens Åbybesök gick inte som planerat. Hästarna underpresterade. Bara att bryta ihop och komma igen starkare. Ny häst i träning: Diana Newmen Monark Newmen står och väntar vid grinden. Kl 11. Varje dag. Man kan ställa klockan efter Kunge..
Läs mer- 1 058 visningar
- 3 Comments


Lämna ett svar