Nyheter

Att regna

Alexandra, Gunte och Benjamin S.H. En regnig vecka det här men vi kämpar på. Alla våra 1-åringar är i vagn utom lille Benjamin S.H. men han tränar på. De andra 1-åringarna sköter sig toppen. De körs ca 5 km varannan dag.  Veterinären har varit på besök. Några av våra hästar har blivit behandlade. Farmer Jacks hov har kollats. Det är bättre men ett tag till i boxen blir det för Jackie innan han kan börja träna igen.  Monark Newmen är allt br..

Läs mer
  • 929 visningar
  • 1 Comment

Att bjuda på en massa glädje

Glädjebilderna fortsätter även idag. Tänk att komma tvåa i Derbyt. Självaste Derbyt. Monarken har firat med att rulla sig i den värsta sandgrop han kunde hitta. Haha! Tog en stund att få honom ren och blank.  Ninjas Nightwish, Hypnose, Britt Palema och Viktoria Neo har ridits. Earthquake Neo har skrittats i skogen. Greta Silas, Tom C Coger, Decoder, Hurricane Silas och Anomura har joggat i skogen. Carlos Lucky och Novton har gått i backen. Unghästarna ha..

Läs mer
  • 1 353 visningar
  • 5 Comments

Att ha en Derbytvåa i stallet!!!

Vilken dag! En sån här dag är det mycket uppståndelse, nerver och glädje. Så mycket man vill ska stämma. Så mycket förberedelser. Ibland går allt på räls, ibland funkar det inte alls. Så är travlivet. Upp o ner. Idag var inte fina vackra glänsande Ultras dag. Lite deppiga blev vi såklart men vi taggade om och till Monarkens lopp var vi travsugna igen. Derbyt. Det största loppet för fyraåriga hästar. Bästaste Monark Newmen kom 2a. Först var vi besvikna. M..

Läs mer
  • 6 259 visningar
  • 59 Comments

Att deltaga på Derbymingel 

Alla deltagare i Derbyt och Derbystoet får äran att vara med på Derbymingel kvällen innan Dagen D. Det var vi. Det bjöds på god mat, utsökt dryck och härlig stämning. Vi har haft en mycket trevlig kväll. Tack för det Jägersro! ..

Läs mer
  • 864 visningar
  • 1 Comment

Att bli uppmärksammad 

Här ser ni en kille som bara älskar att få uppmärksamhet. Monark Newmen. Igår var nog hans drömdag. Monarken hade besök av Karl-Axel och Martin med familj. Som ni ser får han en rejäl dos beundrarblickar, morötter och klappar. Och som han njuter. Åhhhhh. Perfekt uppladdning för Kungen. Imorgon smäller det. Hans livs största uppgift. Derbyt. Finalen. Spår 4. Kl 07.30 avgår lastbilen från gården. Imorgon är det en otroligt spännande, nervös och oerhört rol..

Läs mer
  • 1 247 visningar
  • 4 Comments

Att va med på bild 

Det närmar sig. Mer och mer. Helgens viktiga tävlingar. Spänningen går nästan att ta på i stallet. Idag var det reportage i Barometern. Bra. Fin bild. På nästan hela vårt gäng. Vad hade vi gjort utan gänget? Inte mycket. Detta är verkligen inget enmansarbete utan alla hjälps åt och nu har vi kommit ända till Derbyt. Wiiieee!  Många hästar har tränats under dagen. Kari har städat bilarna och fixat en hel del annat. Martina har städat personalutrymmena ..

Läs mer
  • 1 262 visningar
  • 6 Comments

Att presentera ett nyförvärv

Vi har fått in en ny häst i träning. Ett brunt fint sto vid namn Anomura e Yankee Glide-Decapode. Anomura har flera framgångsrika syskon där Octopus är den som tjänat mest. Idag har Tränaren kört damen på en liten tur. Hannah kommer sköta om Anomura som ägs av Stall Skepparkroken AB. Ägarna är vi väl bekanta med då de tidigare haft bland annat Kemas Magic och Folli i träning hos oss så vi välkomnar Stall Skepparkroken tillbaka till Stall Fredrik Persson. ..

Läs mer
  • 1 529 visningar
  • 4 Comments

Att ha hänt en del

Gloriant Silas får en morot av Eva. En onsdag som har varit innehållsrik. Det tycker vi är kul! Visar några bilder från dagen. Vi har tränat, tömkört, skott, verkat, borstat, packat inför helgen och snälla Håkan har besökt oss med smörgåstårta. Mums! Stort tack Håkan! Gunte tar in Bria Hagh och Besa Hagh.  Lillmarie Komp får huvudlaget på plats. Lillmarie Komp övar på att gå i vagn. Går förträffligt bra. Hon gillar det. Bådar gott inför f..

Läs mer
  • 929 visningar
  • 0 Comment

Det närmar sig

Det börjar hetta till i stallet. Söndagens stora lopp närmar sig. Spänningen stiger. Ultra Bright och Monark Newmen gick några förberedande intervaller på förmiddagen. Båda kändes lysande. Ultra testade nytt huvudlag. Tränaren nöjd. Blir detta nya på söndag. Haft besök av Paula och Viktor. TV4. Reportage på gång. Jättekul! Även Jerry från BLT dök upp på morgonen. Det reportaget kan ni läsa på vår Facebooksida eller i tidningen imorgon. Märks att det ..

Läs mer
  • 1 170 visningar
  • 2 Comments

Vinnare nr 28

Elliot Coger vann Hästägarkannan i Kalmar! Han var tillbaka igen i sin fina form. Fick ett kanonlopp och behövde inte tömma honom alltför mycket. Vann på ett säkert sätt och hade krafter kvar. Sååå roligt! En kanonvecka för Skötaren Hannah som även sköter om Ultra Bright. Vi hoppade nu över 5 miljoner i inkörda pengar. Känns helt otroligt bra. Vi är stolta över våra hästar, vår personal, våra hästägare och över oss själva. Stort grattis till alla o..

Läs mer
  • 1 643 visningar
  • 8 Comments