Nyheter

Att ha kvalfeber 

Victoria Neo   Nu är det kvalfeber i stallet. Många som ringer eller hör av sig på andra sätt. Kul! Denna vecka är Tränaren Gästredaktör hos Trott o Sport. Läs gärna!  Förberedelserna är minutiösa. Imorgon är det sista jobbet för båda våra derbykvaldeltagare. Det blir lätta intervaller. Sen blir det schamponering. Inlindning av topphäst i bomull. Smörjning av hovar och såklart en massa gos och pussar. Efter det är det bara mat och sömn som f..

Läs mer
  • 965 visningar
  • 1 Comment

Att kolla 1-åringar 

Den här söndagen började med sovmorgon och lång frukost. Lyxigt värre! Efter det väntade fotbollsträning och Tränaren fick rycka in som målvakt. Lite otränad men tror han njöt av varje sekund. Haha! När fotbollen var slut åkte vi och tittade på mycket fina 1-åringar. Så roligt! Spännande stammar! Kvällen avslutades med ett roligt kalas med trevligt folk. Phjuuu nu är jag trött! Gonatt. ..

Läs mer
  • 812 visningar
  • 0 Comment

Att föra hästintresset vidare

Elin med sin duktiga och roliga ridlärare Nettan Lilla Elin kan vara den som för hästintresset vidare i familjen Persson. Rider på ridskola och tycker det är toppen. Förra veckan var det dags för ridläger och övernattning. En riktig höjdare! Vid hämtningen hade de små deltagarna uppvisning för de stolta föräldrarna. Det både hoppades och galopperades. ..

Läs mer
  • 1 038 visningar
  • 3 Comments

Att skriva om ditt å datt

Alfas Jackpot är en riktig kelgris. Är man ute i hagen går hon ca en meter ifrån en och vill bli kelad. Som ni ser är de andra damerna (Viktoria Neo och Carlos Lucky) upptagna med mer livsviktiga saker som att äta gräs.  En trevlig vecka är till ända. Alexandra, Martina och Sebbe är tillbaka efter semestern. Vi har börjat tömköra våra 1-åringar. De är snälla. Är en av damerna som testar lite men annars är det väluppfostrade ungdomar som vi har ärats ..

Läs mer
  • 938 visningar
  • 0 Comment

Att ha haft en hektisk dag 

Hästarna har precis fått mat och mumsar glatt utom Caliber T. T. som vill äta ifred. Spåren till den otroligt spännande onsdagen är lottade. Ultra Bright spår 5. Ok. Monark Newmen spår 11. Sämre. Vi pratar Derbystokval (som vi vunnit hela 2 gånger...) och Derbykval. Nu är både vi och hästarna supertaggade för att vara med.  Igår var en hektisk dag för Tränaren med tävling på två banor. Vi började på Vaggeryd.  Viktoria Neo 5a. Känns fin i t..

Läs mer
  • 948 visningar
  • 0 Comment

Att börja med småttingarna

Ett riktigt tjejgäng! Victoria Knick/Hannah, Carlos Lucky/Elin, Ninjas Nightwish/Alexandra En härlig varm dag är snart till ända. Vi har kört och ridit. Idag var dagen då vi började tömköra våra småttingar. Jätteskojigt! På bilden ser ni Newlight Coger. Han är en lillebror till Elliot Coger.  Calle T.T. är lite före sina jämnåriga för han håller på att träna med vagn och det går lysande. Kosmopolit du Gull var 2a i Tingsryd igår. Har fått ..

Läs mer
  • 1 022 visningar
  • 1 Comment

Att ha Calle T.T. möte

På söndags eftermiddagen fick Calle T. T. äntligen träffa sina nya ägare. Och vilket härligt gäng! Var väldigt roligt att få träffa alla och "få ansikte" på namnen vi läst på pappret. Det här kommer bli bra! Välkomna till Stall Fredrik Persson! Nu kör vi! ..

Läs mer
  • 1 132 visningar
  • 4 Comments

Att bjuda på tips

Idag startade lastbilen kl 05 för att rulla mot västkusten och Åby. Vi har tre hästar till start.  Engine Interface har en bra spurt att tillgå när han får spara sin speed till upploppet. Kan överraska då.  Different In har tränat bra en längre tid men ej haft nåt passande lopp. Synd på bakspåret. Ska ha lite chans ändå.  Gloriant Silas gjorde sitt bästa lopp senast. Känts fin efteråt. Kan vara bästa chansen för dagen. ..

Läs mer
  • 2 424 visningar
  • 2 Comments

Att ha sommarvärme

Monarken och Tränaren En händelserik dag som har bjudit på strålande solsken. Stort pådrag ute på Kustvägen med en hel drös maskiner. Vägen håller på att läggas om. Kommer bli otroligt bra när det blir färdigt.  Blixten har motionerat. Han är pigg den gamle gentlemannen. Calle T.T. är satt i vagn. Det gick jättebra.  Carlos Lucky och Greta Silas har tränats på skogsslingan. Damerna ska nu vara inne på nätterna.  Nästa vecka börjar v..

Läs mer
  • 911 visningar
  • 0 Comment

Att va tacksam 

Måste säga det igen. Alla härliga och goa människor vi har lärt känna genom våra hästar är nästan det bästa med det här jobbet! Här ser ni bla Ulla och Bengt som hälsar på sin superstjärna Ultra Bright. Idag har vi varit i Kalmar och tränat på banan.  Playit Flax och Gigant Coger kördes 1.26 2100m. Travade på fint men är fortfarande lite omogna.  Skogans Survivor, Tom C Coger och Wish Bone kördes 1.21 2100m. Alla travade bra och är på vä..

Läs mer
  • 832 visningar
  • 0 Comment