mars 2019

Att äta delikatesser

Igår bjöd vi bästa Personalen på kroppkakor. Himmel så gott det var! Finns det nåt bättre? Knappast. Matilda som aldrig smakat denna utsökta rätt var lite skeptisk till en början men när hon väl smakat var hon fast. Johan agerade gästkusk och fick köra Nadal Coger. Stefan och Caramelle T.T. Efter jobben blir det duschen..

Läs mer
  • 845 visningar
  • 0 Comment

Att ha det oförskämt bra

Den här gossen. Finaste Caliber T.T. har verkligen kommit till ett drömhem. Som ni ser stortrivs han. Han har även blivit ägare till 8 täcken och oklart antal grimmor?????? Tack Anki för du tar hand om Caliber så himla bra? ..

Läs mer
  • 950 visningar
  • 1 Comment

Att börja lufta de små

Monark Newmen betraktar haggrannen Tom C Coger Diana Newmen och Oliver Nalan kördes 1.20 2140m i Kalmar. Oliver blev lite trött till slut o behöver nåt jobb till. Diana gick bra o är kvalklar. Kvalar 29e. Fiery Heart och Lillmarie Komp kördes 1.20 2140m. Båda gick bra. Fiery startar 29e i Kalmar och Lillmarie i början på april. 2-åringarna har joggats på slingan. På fredag är det dags för rakbaneintervaller för de flesta av dom. Några gick ju idag. Hasty..

Läs mer
  • 892 visningar
  • 0 Comment

Att köra banjobb

Earthquake Neo Dennis K., Madison Coger och Orlando Coger är på väg till rakbanan för att gå intervaller. Samtidigt står Tom C Coger sadlad och klar nere på gången och väntar på mig. I samma stund är lastbilen på väg in till Kalmar med Diana Newmen, Oliver Nalan, Fiery Heart och Lillmarie Komp för att köra banjobb. Nu kör vi onsdag! Farmer Jack..

Läs mer
  • 948 visningar
  • 0 Comment

Att ha sorg

En av våra allra trognaste hästägare har gått ur tiden. Lille Bengt. Finaste Bengt. Så många minnen vi har ihop. Du har varit med oss sedan många år och trott på oss hela tiden. Många hästar har genom åren passerat och framgångarna vi upplevt tillsammans med Ultra Bright bär vi alltid med oss. Man styr inte över livet. Får bara hänga med. Man vet ingenting. Ingen Bengt som kommer med morötter o gofika. Ingen Bengt som kommer insusandes med caben o sin U..

Läs mer
  • 971 visningar
  • 0 Comment

Att ha en händelserik måndag

Fina Rejah Måndagar är alltid händelserika dagar i stallet. Många hästar har tränats. Vi har tränat på rakbanan, slingan, skogen och ridsanden. Managern o hans högra hand har varit o hälsat på. Full aktivitet Oliver Nalan gör grimaser Matildas trevliga bror Johan är på besök i stallet. Här borstar han Benjamin S.H. Matilda pysslar om Xlnt Chili Tripel Orlando Coger..

Läs mer
  • 825 visningar
  • 0 Comment

Att visa bilder nr 2

Newlight Coger är en riktig snygging (Elliot Cogers lillebror) Här kommer några fler bilder från i onsdags. Alla bilder tagna av Fotograf Matilda Persson. In Love Silas Besa Hagh Besa Hagh, Bria Hagh och In Love Silas In Love Silas Bria Hagh Bria Hagh Gloriant Silas Kusinerna från landet Newlight Coger Ultra Bright och Monark Newmen Ultra Bright Habitat Gloriant Silas Tom C Coger Monark Newmen Besa Hagh Boogie Woggi..

Läs mer
  • 937 visningar
  • 0 Comment

Att visa bilder nr 1

Tom C. Coger Bästa Matilda tog några bilder i onsdags när vi körde banjobb i Kalmar. Blev mååååånga superfina bilder. Inte för inte att Matilda titulerar sig som fotograf... Delar upp det på två inlägg. In Love Silas Besa Hagh In Love Silas Gumman Sisu Gumman Sisu med Newlight Coger i rygg Besa Hagh, Bria Hagh och In Love Silas Besa Hagh Bria Hagh Ultra Bright och Monark Newmen Gloriant Silas Monark Newmen Gloriant Silas ..

Läs mer
  • 879 visningar
  • 0 Comment

Att önska er alla en trevlig helg

Slog till på en fredagsselfie. Bara så där. Haha! Vi önskar Er allihop en riktigt härlig helg! Dagen har rullat på bra. Gloriant Silas, Flybury Am, Monark Newmen, Boogie Woggie, Tom C Coger, Bria Hagh, Besa Hagh och några till har skrittat o joggat i skogen. Devs Daredevil, Indra Silas, Benjamin S.H, Diana Newmen och Fiery Heart har tränat på rakbanan. Matilda selar på Earthquake Neo inför backjobb. Trångt på gången Tränaren har kört Cedric Diggo..

Läs mer
  • 925 visningar
  • 0 Comment

Att förstärka Personalstyrkan

Den här goa tjejen börjar jobba hos oss heltid 8 april. Det ser vi väldigt mycket framemot. Lovisa är gammal i gemet om man nu får säga så. Hon började hos oss när hon var 13 år. Sen dess har hon jobbat heltid, helger, sommarlov och andra lov. Efter några år inom sjukvården så har nu saknaden efter hästarna (och oss...) blivit för stor. Vi är såååå glada!!! Presentation kommer längre fram...

Läs mer
  • 753 visningar
  • 0 Comment